جمعه 28 اردیبهشت 1403

هفته فرهنگی قزوین تنها متعلق به شهرداری نیست / همه دستگاه‌ها پای کار باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هفته فرهنگی قزوین تنها متعلق به شهرداری نیست / همه دستگاه‌ها پای کار باشند

قاسم اللهیاری گفت: اگرچه تمام دستگاه و مجموعه‌های حاضر در استان متولی این رویداد هستند اما برخی تصور می‌کنند که روز قزوین متعلق به شهرداری یا در واقع روز شهرداری قزوین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت هفته فرهنگی قزوین اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، آثار باستانی، اماکن زیارتی و نخبگان قزوین در عرصه ملی است.

وی افزود: اگرچه تمام دستگاه ها و مجموعه‌های حاضر در استان متولی این رویداد هستند اما برخی تصور می‌کنند که روز قزوین متعلق به شهرداری یا در واقع روز شهرداری قزوین است. روز قزوین متعلق به تمام اهالی قزوین است این عضو شورای شهر قزوین با تاکید بر اینکه روز قزوین متعلق به همه مردم قزوین است، گفت: طبیعتا همه نهادها، سازمان‌ها و ادارات باید در بزرگداشت این روز فعال باشند. اللهیاری با بیان اینکه فعالیت در هفته فرهنگی قزوین باید استانی باشد، ادامه داد: بدون شک با استفاده از تمام امکانات موجود می‌توانیم قزوین را در عرصه‌های مختلف معرفی کنیم اما امروز شاهد هستیم که اگر مجموعه‌ای قصد تولید محتوایی درباره این روز را داشته باشد، فاکتور هزینه آن را برای شهرداری می‌آورد. عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ابراز کرد: میهمانانی که برای اولین بار به قزوین سفر می‌کنند جدا از اینکه جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی قزوین آنها را شگفت زده می‌کند از ناتوانی مسئولین قزوین در معرفی شهر نیز گله می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه قزوین بیشترین آثار ثبت شده تاریخی در کشور را دارد، بیان کرد: بدون شک ظرفیت‌های موجود در قزوین می‌تواند این شهر را به هدف گردشگری تبدیل کند. اللهیاری عنوان کرد: از آنجایی که هفته فرهنگی قزوین طی سال‌های اخیر با ایام محرم و صفر همزمان شده است، بنابراین برنامه‌های جشن و سرور برنامه ریزی نمی‌شود و جنس برنامه‌های این هفته تغییر پیدا کرده است. اجرای برنامه‌های هفته قزوین از 10 تا 15 شهریور این عضو شورای شهر با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: محفل قرآن با حضور قاری بین‌المللی، افتتاح خانه فرهنگ مشارکتی شهروندی، شب شعر عاشورایی، اتوبوس گردشگری، رونمایی از فیلم مستند قزوین، مراسم رونمایی از پوستر تئاتر صحنه سلام فرمانده، نمایشگاه عکس قزوین، شروع ساخت مستند استاد خرمشاهی، برگزاری تعزیه، برنامه‌های فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و فضاسازی شهری که از تاریخ 10 تا 15 شهریور در قزوین جریان دارد از جمله این برنامه‌هاست. وی ادامه داد: همچنین چاپ و نصب پرچم با تم رنگی روز قزوین، فضا سازی خیابان امام خمینی (ره)، نصب 4 المان با عناوین قزوین شهر من، شهر مینوری و باب الجنه، نصب سردیس 6 شهید شاخص استان در خیابان سپه، نصب سه سازی نوری با طرح بناهای شاخص قزوین و نصب لوگوی روز قزوین بر روی المان مینودر از جمله اقدامات سازمان زیباسازی در هفته فرهنگی قزوین می‌باشد. اللهیاری در پایان با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از نخبگان توسط دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: امیدوارم سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز تکلیف برگزاری روز و هفته فرهنگی قزوین را تنها بر عهده شهرداری ندانند و در نکوداشت هرچه بهتر این روز مشارکت داشته باشند. انتهای پیام /