یک‌شنبه 8 مهر 1403

هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته هجدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت 71 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هفت دور به مسافت‌های هزار، هزار و 200 و هزار و 600 متر عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات 12 راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "سیلور هورس"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "آلن صوفیان" و "سعادت سیاهپوش" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد (maiden) بود و با حضور 10 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "بست سیتی" اول شد و اسب‌های "اسمایکر" و "زینت بندر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته هجدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبد باز هم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد (maiden) بود که با شرکت 10 راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "فوکوس زر" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "سکرین" و "جورجین" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس 6 بود، با شرکت 10 راس اسب به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و اسب "ولن جوی" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "دیبابا" و "سیاتل" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس هفت بود که با شرکت 12 راس اسب و به مسافت هزار و 200 برگزار شد و در پایان اسب "جهان بابا" اول شد و اسب‌های "آرین مها" و "ییلدیز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس 6 بود، با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و اسب "میشل مک لارن" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "استیو سیتی" و "سلین ناز" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم و پایانی روز نخست هفته هجدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبد نیز میان 9 راس اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس سه بود که به مسافت هزار و 600 متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب "توربو" اول شد و اسب‌های "فوکوس لاو" و "رای خان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته هجدهم این مسابقات در پایان مبلغ 2 میلیارد و 598 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه 20 اسفند در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شوداما از 2 سال پیش با شیوع ویروس کووید 19 از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه جاری برگزار شود.

برچسب‌ها