دوشنبه 9 مهر 1403

هفته پنجم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته پنجم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته پنجم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 43 راس اسب از نژادهای "ترکمن، تروبرد و دوخون" در سه دور هزار متری و 2 دور هزار و 600 متری عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور نخست این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "زلزله آرشیدا"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های "نیروانا مهر" و "سرو شادمیر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "سه ویور" اول شد و اسب‌های "آی بندر" و "آرتین" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته پنجم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس میان اسب‌های 2 ساله نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "گاگاجی" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "ریو اسپید" و "گل سایرا" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس چهار و به مسافت هزار و 600 متر برگزار شد، اسب "گالاند" سریع‌تر از خط پایان گذشت و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های "آوات" و "آی نوا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم و پایانی این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس چهار و به مسافت هزار و 600 متر برگزار شد که اسب "فیوری" اول شد و اسب‌های "مارشال" و "ال پرادو" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته پنجم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان مبلغ یک میلیارد و 522 میلیون و 500 ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است، روز دوم و پایانی هفته پنجم این مسابقات نیز عصر فردا جمعه / پنج آذر / در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از 2 سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا تماشاگران اجازه تماشای این مسابقات را ندارند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

*س_برچسب‌ها_س*