چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان

جام جهانی 2023 زنان با شگفتی حذف آلمان از مرحله گروهی آغاز شد و با شگفتی قهرمانی اسپانیا به اتمام رسید.

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2023 زنان را به دلایل بسیاری می‌توان جام شگفتی‌ها و اولین‌ها نام‌گذاری کرد. از اولین جام جهانی برگزار شده با حضور 32 تیم تا نخستین میزبانی مشترک در جام جهانی زنان که با موافقت فیفا به استرالیا و نیوزلند اعطا شد. در این گزارش به 7 آمار جالب توجه این جام می‌پردازیم که کمتر به آن پرداخته شده است.

1. از اسپانیا تا اسپانیا تا پیش از بازی فینال، آخرین شکست انگلیس تحت هدایت سارینا ویگمن توسط اسپانیا در جام شی بیلیوز می در ماه مارس 2020 رقم خورد. آنها تا پیش از شکست در بازی میلان، در 29 مسابقه 25 برد و 4 مساوی کسب کرده بودند.

2. دژاووی 2011 اسپانیا به دومین تیم تاریخ این تورنومنت تبدیل شد که با وجود شکست (4 بر 0 مقابل ژاپن) در مرحله گروهی به عنوان قهرمانی جام جهانی می‌رسد. پیش از آنها، ژاپن در سال 2011 به عنوان قهرمانی این جام علی‌رغم شکست در مرحله گروهی رسیده بود.

3. پنجمین قهرمان جام اسپانیا، پس از آمریکا (4 بار)، آلمان (2 بار)، نروژ (1 بار)، ژاپن (1 بار) پنجمین کشوری است که به عنوان قهرمانی جام جهانی زنان می‌رسد.

4. شگفتی‌ساز جام تا پیش از جام جهانی امسال، اسپانیا تنها در یک بازی در تاریخ این تورنومنت به پیروزی رسیده بود.

5. دومین گلزن جوان اولگا کارمونا با 23 سال و 69 روز سن دومین گلزن جوان تاریخ این رقابت‌ها لقب گرفت که توانسته است در نیمه نهایی و فینال یک جام جهانی گلزنی نماید‌. در رتبه نخست الکس مورگان با 22 سال و 15 روز سن قرار دارد که توانست در نیمه نهایی و فینال سال 2011 گلزنی نماید.

6. زننده گل اول، قهرمان می‌شود اگر فینال‌های بدون گل را درنظر نگیریم، تیمی که گل اول را در بازی فینال به ثمر رسانده، برنده بازی فینال و قهرمان مسابقات شده است. البته این آمار دو استثنا هم دارد، سوئد در حالی با نتیجه 2 بر 1 بازی فینال در مقابل آلمان شکست خورد که زننده گل اول مسابقه بود، همچنین در فینال سال 2011 ژاپن درحالی آمریکا را در ضربات پنالتی شکست داد که گل اول بازی را آمریکا به ثمر رساند‌.

7. آمار جالب توجه مسابقات برنز لوسی برنز دومین بازیکن تاریخ انگلیس لقب گرفت که موفق شد در 20 بازی جام جهانی به میدان برود. جیل اسکات با 21 بازی در رتبه اول قرار دارد. برنز در تمامی 20 بازی خود از ابتدا در زمین مسابقه بوده و اولین بازیکن انگلیسی در تاریخ رقابت‌ها می‌شود که بیستمین بازی خود را در ترکیب ثابت در مسابقه فینال انجام می‌دهد.

هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 2
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 3
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 4
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 5
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 6
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 7
هفت آمار جالب‌توجه جام جهانی فوتبال زنان 8