چهارشنبه 18 مهر 1403

هلال احمر در نیمه نخست سال به 457 هزار نفر امدادرسانی کرده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هلال احمر در نیمه نخست سال به 457 هزار نفر امدادرسانی کرده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام حدود 22 هزار عملیات امداد و نجات در شش ماهه اول سال 1401 خبر داد.

مهدی ولیپور در افتتاحیه گردهمایی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که در تهران برگزار شد، گفت: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در مدت اخیر در حوادث متفاوتی از جمله، سیل و آبگرفتگی، زمین لرزه و... حضور پیدا کرد و تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم به صورت موثر به هموطنان خود امدادرسانی کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مجموع در شش ماهه ابتدایی سال جاری 21 هزار و 965 عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام شده است، گفت: در این تعداد عملیات به بیش از 457 هزار نفر از سوی همکارانمان در جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد. در واقع می‌توان گفت که امدادگران هلال احمر در نیمه اول امسال به طور متوسط روزانه 118 ماموریت انجام داده و در جریان آن به طور متوسط به روزانه 2456 نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد برای 280 هزار نفر اسکان اضطراری فراهم شد و 161 هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند. همچنین حدود 13 هزار نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 23 درصد از ماموریت‌ها از نوع خدماتی بود، گفت:‌77 درصد از ماموریت‌ها نیز در حوزه عملیات عملیات امداد و نجات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون