سه‌شنبه 17 مهر 1403

هلال احمر قزوین، یک هزار و 500 بسته معیشتی را توزیع کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هلال احمر قزوین، یک هزار و 500 بسته معیشتی را توزیع کرد

قزوین - ایرنا - جمعیت هلال احمر استان روز چهارشنبه در مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین یک هزار و 500 بسته معیشتی را میان اقشار آسیب پذیر از کرونا توزیع کرد.

این بسته‌های معیشتی با 450 میلیون تومان اعتبار از محل کمک‌های خیران و اعتبارات جمعیت هلال احمر استان تهیه شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در مراسم توزیع این بسته‌ها افزود: از ابتدای شروع رزمایش کمک مومنانه هفت هزار و 500 بسته معیشتی و 6 هزار پک بهداشتی توسط هلال احمر استان قزوین تهیه و توزیع شده که از محل کمک‌های خیران تأمین شده اند.

حسن آصفی با اشاره به اقدامات هلال احمر استان در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: در این مدت 278 هزار و 905 نفر در ورودی و خروجی استان در 32 پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند و از خدمات سازمان بهره مند شدند.

آصفی گفت: همچنین پرسنل و اعضای داوطلبان، جوانان و نجاتگران این جمعیت بیش از سه هزار نفر روز با ایثار جان و سلامتی خود همپای کادر درمان برای مقابله با کرونا تلاش کردند که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

وی اضافه کرد: غربالگری 57 هزار و 913 باب مغازه در اجرای طرح غربالگری اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا، پاسخگویی و ارزیابی مسافران و ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا، ارائه پروتکل‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر در سطح شهرستان‌های استان، توزیع تجهیزات و اقلام بهداشتی و پزشکی شامل ماسک و دستکش به ارزش 2 میلیارد و 59 میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند مناطق محروم استان و تولید بیش از 35 هزار ماسک و ملزومات بهداشتی از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان در این مدت بوده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*