سه‌شنبه 3 مهر 1403

هلی‌کوپتر ترسناک روسی که غرب را به وحشت انداخته / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
هلی‌کوپتر ترسناک روسی که غرب را به وحشت انداخته / عکس

اسپوتنیک نوشت: نشریه میلیتاری واچ مگزین چاپ ایالات متحده نوشت که ارتش روسیه از بالگردهای تهاجمی Mi-28N برای نابودی نقاط مستحکم نیروهای مسلح اوکراین و حمله به پرسنل دشمن در جهت دونتسک استفاده کرده است.

Mi-28 جانشین مستقیم Mi-24 (آنالوگ بهترین بالگرد تهاجمی ناتو، AH-64Apache) است. با این وجود، در حالی که ایالات متحده به جای توسعه کلاس جدیدی از بالگردهای تهاجمی، برای مدرن سازی آپاچی ها سرمایه گذاری می کرد، روسیه سرمایه گذاری زیادی در توسعه بالگردهای کاملاً جدید برای قرن بیست و یکم انجام داد. و در حال حاضر هر دو Mi-28 و Ka-52 مزایای آشکاری نسبت به رقبای خارجی خود دارند.

بیشتر بخوانید:

بالگرد Mi-28 یکی از جدیدترین مدل های بالگردهای تهاجمی است که در حال حاضر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این بالگرد می تواند تا 16 موشک ضد تانک یا 80 موشک 80 میلی متری را حمل کند. خصوصیات پروازی و رزمی آن بی نظیر است، مثلا توانایی معروف آن در پرواز به عقب. بعلاوه، این بالگردهای روسی از نظر قدرت شلیک، بقا و سهولت در نگهداری، برتری زیادی نسبت به آپاچی ها دارند.

در اوکراین، Mi-28 ها عمدتاً موشک های 80 میلی متری و 122 میلی متری و همچنین موشک های هدایت شونده ضد تانک 9M120 "آتاکا" و LMUR یا "محصول 305" (موشک سبک هدایت شونده چند منظوره) را پرتاب می کنند. LMUR برای اولین بار در ژانویه 2023 اعمال شد. برد درگیری 15"محصول 305" کیلومتر است و آنها مجهز به سیستم های هدایت اینرسی، ماهواره ای و نوری هستند که دقت بالای ضربات را تضمین می کند.

در سال 2016، جدیدترین نسخه این بالگرد با نام Mi-28NM برای اولین بار در سوریه در شرایط جنگی آزمایش شد، در آن صحنه عملیات نظامی، عملکرد بالایی از خود نشان داد و وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای تحویل 98 بالگرد Mi-28NM دیگر تا پایان سال 2027 امضا کرد.

Mi-28NM به موتور جدید VK-2500P مجهز شده است. در نتیجه سرعت بالگرد 13 درصد افزایش یافت. این بالگرد همچنین دارای سنسورهای جدید برای تامین دید 360 درجه و همچنین کنترل تیراندازی پیشرفته تر و قابلیت های اثربخشی مبارزه است.

بیشتر بخوانید:

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1859876
هلی‌کوپتر ترسناک روسی که غرب را به وحشت انداخته / عکس 2