پنج‌شنبه 19 مهر 1403

همایش ملی سامانه سطوح آبگیر در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش ملی سامانه سطوح آبگیر در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

تبریز - ایرنا - نهمین همایش ملی «سامانه‌های سطوح آبگیر باران»، شهریور امسال به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

استحصال آب باران و مدیریت سیلاب، استحصال آب باران و ارتقاء بهره‌وری کشاورزی و امنیت غذایی، نقش استحصال آب باران در بهبود عملکرد اراضی و باغات دیم، نقش استحصال آب در مدیریت پایدار منابع آب، استحصال آب باران و کاهش گرد و غبار و آلودگی هوا و نقش استحصال آب در سازگاری با خشکسالی، کم‌آبی و تغییر اقلیم از محورهای اصلی همایش ملی «سطوح آبگیر باران» است.

از دیگر محورهای این همایش می توان به نقش استحصال آب باران در حفاظت از تالاب‌ها، تامین آب حیات وحش، تولیدات دامی و آبزیان، ارزیابی سامانه‌های نوین و سنتی استحصال آب باران، فرهنگ‌سازی دانش بومی و مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد در استحصال آب، سامانه‌های استحصال آب باران، استحصال آب باران و نقش آن در توسعه صنعت و فضای سبز و مصارف شهری اشاره کرد. کاربرد روش‌های نوین داده کاوی در استحصال آب باران، استحصال آب باران و مدیریت حوزه‌های آبخیز، کیفیت رواناب‌های حاصل از بارش در مناطق شهری و غیر شهری و ابعاد اقتصادی اجتماعی و حقوقی استحصال آب باران محورهای دیگر این همایش است.

مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس یک مرداد و اعلام نتایج داوری مقالات اول شهریور و زمان برگزاری این همایش 15 شهریورماه سال جاری است که با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی https://www.rcsconf9.ir/fa مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*