جمعه 7 اردیبهشت 1403

همه ائتلاف‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال در یک نگاه / «تاج» فوتبال ایران بر سر کدام‌یک از این 5 مدعی خواهد نشست؟!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همه ائتلاف‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال در یک نگاه / «تاج» فوتبال ایران بر سر کدام‌یک از این 5 مدعی خواهد نشست؟!

زمان ثبت‌نام از کاندیداهای 4 پست انتخاباتی فدراسیون فوتبال در آخرین دقایق ساعات اداری امروز پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ از حوالی ساعت 16 امروز و با پایان وقت معمول اداری در فدراسیون فوتبال، پروسه ثبت‌نام از علاقه‌مندان به رقابت در کارزار انتخاباتی ریاست، نواب‌رئیسی و عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون به تاریخ 8 شهریورماه پایان یافت.

اگر چه پیش از این احساس می‌شد که اسامی مشهور و افراد معتبر بیش‌تری برای رسیدن به اتاق ریاست طبقه چهارم فدراسیون فوتبال در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کنند اما با پایان آخرین مهلت داده شده از سوی کمیته برگزاری انتخابات، بیش از 5، 6 نام خبرساز و مدعی در لیست نهایی مدعیان ریاست فوتبال ایران دیده نشد.

از این رو عزیز‌الله محمدی، نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران از اولین چهره‌های مشهوری بود که پا به کارزار انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال گذاشت. این مدیر باسابقه نظامی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال را برای کرسی نایب‌رئیس اولی و محمدرضا کافی را نیز برای نایب‌رئیسی دومی به فدراسیون معرفی کرد.

مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و بانی ورود مارک ویلموتس به فوتبال ایران که در نهایت به خسرانی عظیم برای بیت‌المال انجامید نیز بی‌تردید مهم‌ترین فرد حاضر در انتخابات خواهد بود. او مهدی محمدنبی، دبیرکل سابق فدراسیون را به‌عنوان نایب‌رئیس اول و منصور قنبرزاده، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ را به عنوان نایب‌رئیس دوم خود برگزیده.

در صورتی که پیش از این محمدنبی قصد داشت تا به تنهایی برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کند، گویا طی ائتلافی به همراه قنبرزاده به تاج پیوسته تا آرای وی عملاً به سبد رئیس پیشین و مستعفی فدراسیون فوتبال ریخته شود. قنبرزاده هم که مدت‌ها تلاش بسیاری برای ورود رسمی به هر قیمتی و کسب کرسی در فدراسیون فوتبال داشت.

سیدمیرشاد ماجدی، سرپرست فعلی ریاست و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم که امروز 2 اظهارنظر ضدونقیض و دقیقاً 180 درجه برعکس یک‌دیگر داشته، پس از کشمکش‌های بسیار بالاخره نامزدی‌اش را رسمی کرد تا عباس صوفی و صادق درودگر او را در قامت نواب‌رئیس اول و دوم همراهی کنند.

در شرایطی که شنیده می‌شد حیدر بهاروند به عنوان نامزد ریاست راهی فدراسیون فوتبال خواهد شد، این اتفاق رخ نداد و خبری از ائتلاف وی با سایر نامزدها هم نیست. گفته می‌شد بهاروند و ماجدی به همراه قنبرزاده در نقش 3 ضلع یک مثلث وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد که این اتفاق اصلاً صورت نگرفت.

علی‌رضا اسدی، دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال و امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز با روشی موسوم به پوتین - مدودف، به نایب رئیسی صادق رئیسی‌کیا وارد گود انتخابات ریاست و نواب رئیسی فدراسیون فوتبال شده‌اند و مشخص نیست در پایان کدام یک از آن‌ها برای ریاست رقابتی نفس‌گیر با سایر خواهد داشت.

در واپسین دقایق ثبت نام نیز محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و سخن‌گوی سازمان سابق تربیت بدنی نیز در محل فدراسیون حاضر شد اما خبر دقیقی از اعلام کاندیداتوری وی در دست نیست. نکته جالب این که برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها این انتخابات دیگر مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی را در بین نامزدهای خود نخواهد داشت.

انتهای پیام /