جمعه 31 فروردین 1403

همکاری با جهاددانشگاهی برای خدمت به جامعه کارگری شکل گیرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
همکاری با جهاددانشگاهی برای خدمت به جامعه کارگری شکل گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل های علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی موجب تحول و توسعه می شود، گفت: همکاری و تعامل روزافزون بین ادارات کار و جهاددانشگاهی در راستای خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی شکل گیرد.

فرزاد پیشکاری، در دیدار با اکبر اسدی، رییس جهاددانشگاهی استان، ضمن قدردانی از اقدامات جهاددانشگاهی کردستان در برپایی نمایشگاه دستاوردهای طرح توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: با توجه به دانش بنیان بودن جهاددانشگاهی و رویکرد شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری حول محور دانش بنیان نامگذاری شده است، انتظار می رود، همکاری و تعامل روزافزون بین ادارات کار و جهاددانشگاهی در راستای خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی شکل گیرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ کار به خصوص کار شایسته تاکید کرد و افزود: هر نوع آموزش که به ایجاد مهارت و تجربه منجر شود، نوعی سرمایه‌گذاری است که به روند توسعه کمک می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در عرصه های گوناگون جامعه تاثیرگذار بوده است، گفت: امروزه، جامعه ای پویا تلقی می شود که در آن آموزش به صورت کاربردی در آن رواج پیدا کرده باشد، جهاددانشگاهی باتوجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که دارد می تواند خلاءهای آموزشی کشور را پر کند.

پیشکاری، در پایان با اشاره به اینکه همکاری با جهاددانشگاهی باعث تحول و توسعه می شود، ادامه داد: در سال جاری همکاری های خوبی با این نهاد انقلابی خواهیم داشت و در نظر داریم اعضای هیات مدیره و تعاونی ها را برای توانمندسازی جهت آموزش به جهاددانشگاهی معرفی کنیم.

در این دیدار اکبر اسدی رییس جهاد دانشگاهی کردستان هم با اشاره به خدمات گسترده جهاد دانشگاهی در حوزه تسهیلات اشتغالزایی، مشاوره های شغلی و آموزش کسب و کارها گفت: جهاددانشگاهی، مجموعه ای انقلابی و دانش‌بنیان است و می‌تواند در توسعه کشور و استان نقش آفرینی بیش از پیش داشته باشد.

وی به همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاددانشگاهی در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی اشاره و اظهار کرد: این طرح در دو مرحله و در سال 97 به صورت پایلوت در 9 استان و با بیش از 20 هزار متقاضی به مرحله اجرا درآمد که در مرحله اول در استان کردستان 2هزار و 600 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

اسدی، به بازخورد متناسب این طرح در مرحله پایلوت اشاره و عنوان کرد: در سال 99 طرح توسعه مشاغل خانگی در 31 استان کشور به مرحله اجرا درآمد که در استان کردستان در مرحله کشوری 400 نفر به متقاضیان این طرح افزوده شدند که در مجموع تعداد متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان 3 هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان کردستان در مرحله اول 100 رشته شغلی شناسایی شدند که از این تعداد حدود 15 رشته شغلی با دارا بودن بیشترین ظرفیت در اولویت این طرح قرار گرفتند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در تمام فعالیت هایی که انجام داده برای دولت و نظام منشا خیر و برکت بوده است.

وی در پایان یادآور شد: مشاوره شغلی یکی مباحث مهم در جامعه است که این فعالیت جهاددانشگاهی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری به صورت جدی اجرایی می شود.

انتهای پیام