پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

هم‌افزایی کرونایی سینماداران جهان در کارزار «بازگشت به سینما»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هم‌افزایی کرونایی سینماداران جهان در کارزار «بازگشت به سینما»

تهران - ایرنا - کنفدراسیون بین‌المللی سینماهای هنری (CICAE) با کارزار بازگشت به سینما در شبکه‌های اجتماعی، سینماداران جهان را در روزگار کرونا گردهم جمع می‌کند.

به گزارش فیلم نیویوروپ Film New Europe، این کارزار شامل به اشتراک‌گذاری پست‌هایی با برچسب «بازگشت به سینما» به 12 زبان مختلف در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی است تا به سینماداران در پشتیبانی از یکدیگر در دوره بحران کرونا کمک کند، فضایی برای طرح ایده‌های جذب مخاطب فراهم کرده و این دیدگاه که سینماها کانون‌های اجتماعی هستند را ترویج کند.

کریستین بروئر (Christian Bruer) مدیر کنفدراسیون بین المللی سینماهای هنری می‌گوید: در زمان های بحرانی ما بار دیگر به قدرت شبکه‌ها پی می‌بریم، پروژه حاضر نیز نمونه خوبی از این حقیقت است. چنین کارزاری باعث ایجاد هم‌افزایی بین سینماداران شده و به مخاطبان امکان تعامل با سینماها را می‌دهد. همزمان با فرا رسیدن لحظه بازگشایی سینماها در بسیاری از مناطق جهان، پروژه ما نشان می‌دهد سینماها با #بازگشت_به_سینمای تماشاچیان وفادارشان بار دیگر قدرت خواهند گرفت.

روز گذشته خبر رسید سالن‌های سینما در کالیفرنیا پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، از 12 ژوئن (جمعه 23 خرداد) تحت تدابیر سختگیرانه بهداشتی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

با وجود ادامه بحران شیوع کرونا، به دنبال تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه بهداشتی، اتخاذ تدابیر سختگیرانه و استفاده از فناوری‌های روز، سالن‌های سینما در کشورهایی چون اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، هنگ کنگ، نروژ و کره‌جنوبی نیز فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.

در ایران نیز چندی پیش سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در قالب بخشنامه‌ای، از بازگشایی سینماهای شهرهایی یا استانی که دارای وضعیت سفید هستند خبر داد و گفت: سینماهای شهرهایی که ستاد ملی یا استانی آن‌ها را دارای وضعیت سفید دانسته است، می‌توانند با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشتی فعالیت اکران عمومی خود را آغاز کنند.

فیلم سینمایی آقای سانسور نخستین متقاضی اکران عمومی در دوره پساکرونا است و بنابراین در صورت بازگشایی مجدد سینماها این فیلم از تیرماه اکران می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*