سه‌شنبه 17 مهر 1403

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای زنجان با 25 میلیارد ریال اعتبار تجهیز می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای زنجان با 25 میلیارد ریال اعتبار تجهیز می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته 25 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش این استان اختصاص یافته است.

داود بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از محل 2 درصد فروش گاز و خرید تجهیزات جایگزین سال 98 مبلغ یاد شده برای تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش استان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: تجهیز و تقویت هنرستان‌های این استان در توزیع متوازن بین شاخه‌ای و تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش مهم بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اولویت تامین نیازهای تجهیزاتی هنرستان‌ها تجمیع اعتبارات عمرانی و خرید تجهیزات جایگزین و اختصاص آن به بخش خرید تجهیزات امری مهم محسوب می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان تعطیل نشده بلکه ظرفیت‌های متعددی در این خصوص لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: شرایط کنونی، هم افزایی بیش از پیش فرهنگیان و دانش آموزان زنجانی موجب شد که طی این ایام و در همین راستا اقدامات و فعالیت های مکملی در حوزه معاونت آموزش متوسطه این استان پیگیری و اجرایی شود.

این مسؤول ادامه داد: با وجود بازگشایی مدارس و اجباری نبودن حضور دانش آموزان در کلاس های درس، آموزش های غیرحضوری در شرایط کنونی و استمرار این فعالیت ها بر بستر شبکه آموزشی دانش آموزی تا اتمام محتوای کتب درسی ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: طبق جلسه ای با روسا، معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی 14 گانه خواسته شده است موضوعاتی از قبیل هدایت تحصیلی، توسعه متوازن بین شاخه ای با رویکرد تقویت رشته های فنی و کار ودانش و رشته ریاضی در شاخه نظری، سازماندهی مطلوب نیروی انسانی، پوشش تحصیلی دانش آموزی، با تشکیل کمیته های مربوطه این مهم را انجام دهند.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 550 مدرسه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*