سه‌شنبه 17 مهر 1403

هنوز هم می‌گویم که بهترین دفاع راست تاریخ ایران هستم / حرف‌های مهم حسین کعبی درباره نکونام و گواردیولا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هنوز هم می‌گویم که بهترین دفاع راست تاریخ ایران هستم / حرف‌های مهم حسین کعبی درباره نکونام و گواردیولا

ستاره سابق تیم ملی فوتبال می‌گوید که روزی درباره نکونام هم بخواهد صحبت کند، آن را رو در رو به او خواهد گفت.

به گزارش "ورزش سه"، انتشار تصویری از حسین کعبی در دوران بازیگری با پیراهن سفید السد، در دیدار مقابل العربی، که در آن روزها از ستاره بزرگی به نام پپ گواردیولا استفاده می‌کرد، مدافع راست سابق تیم ملی فوتبال ایران را دوباره در فضای فوتبال ترند کرد.

کعبی در آن زمان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، آسیا و مدافع راستی سمج، مهار ناپذیر و موفق بود که بعدها که البته هنوز تا آن زمان که خودش را بهترین دفاع راست تاریخ فوتبال ایران بداند، فاصله داشت.

به بهانه این تصویر با او تماس گرفتیم تا درباره مسائل فوتبال مختلف فوتبال صحبت کنیم.

* عکسی از یارگیری گواردیولا مقابل تو وجود دارد که در فضای مجازی وایرال شده است. از تقابل با گواردیولا در زمان حضورت در السد بگو.  - من یک بار مقابل ایشان بازی کردم، آن زمان لیگ امارات و عربستان اینگونه که اکنون هستند، نبودند و ستارگان در اواخر فوتبالشان به قطر می‌آمدند. علاوه بر گواردیولا، مارسل دسایی، لبوف، برادران دی بوئر و باتیستوتا هم در لیگ قطر بودند و دیدید که فوتبال قطر از آن زمان به بعد چقدر پیشرفت کرده و دوبار در سال های اخیر قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است. آن بازی را ما 2-1 بردیم و گواردیولا بیشتر در میانه زمین بازی می‌کرد و سعی می‌کرد به فوتبال تیمش نظم بدهد، من در فوتبالش چیزی به نام جنگندگی و دوندگی ندیدم اما اگر 100 پاس می‌داد شاید یکی از آن‌ها اشتباه بود و اگر بخواهم نمونه اخیرش را بگویم فوتبالش خیلی شبیه به ژاوی بود. از بارسلونا به قطر آمده بود و همه او را می‌شناختند اما هیچکس فکرش را نمی‌کرد که یک روز به عنوان یکی از بهترین سرمربیان جهان باشد.

* یک صحبت داشتی که خودت را بهترین دفاع راست ایران معرفی کردی، هنوز هم به آن اعتقاد داری؟  - صد درصد، من نظرم را گفته ام و اگر کسی ناراحت می‌شود مصاحبه من را نخواند. رونالدو با آن عظمتش می‌گوید من بهترین فوتبالیست دنیا هستم و این اعتقادش است، نظر من هم این است. بعضی گفته اند مهدی مهدوی کیا یا آقای محرمی بهتر بوده اند. آقای محرمی که دفاع چپ بوده اند و آقای مهدوی کیا هم در تیم ملی هافبک راست بازی می‌کرد. من دفاع راست بودم و قبل از من هم نعیم سعداوی، مهدی پاشازاده، مهدی هاشمی نسب، محمد خاکپور و جواد زرینچه در این پست بودند. مثلا مهدوی‌کیا در دیدار با چین که آن دو‌گل زیبا را زد هافبک راست بود. ایشان از فوتبالیست های خوب تاریخ ایران بودند اما در پست دفاع راست نظر من همان است.

* گفته بودی علی دایی بهترین بازیکن تاریخ ایران است؟ - شک نکنید، فوتبال ایران را با علی دایی می‌شناسند. کسی که کریستیانو رونالدو با آن عظمتش برایش پست می‌گذارد ببینید چه بازیکن بزرگی است. علی دایی را با هیچ فوتبالیستی مقایسه نکنید، او در جایگاهی است که هیچکس به اون نرسیده و نخواهد رسید. جایش در فوتبال ایران خالی است اما هرکجا هست موفق باشد.

* جواد نکونام هم از استقلال رفت. نظرت چیست؟  - من با ایشان کاری ندارم فقط می‌گویم خدا جای حق نشسته است. فقط در خوزستان ما را با بعضی ها روبه رو کرد که بعدا فهمیدیم با آن‌ها ارتباط دارد. بگذریم، یک روز بخواهم صحبتی درباره او داشته باشم، رو در رو به او خواهم گفت.

* سهراب بختیاری زاده، همبازی سابقت سرمربی موقت استقلال شده، درباره این اتفاق چه نظری داری؟  سهراب از اسطوره های باشگاه استقلال است و با خونسردی و سیاست درستی که دارد نه فقط از نظر فنی بلکه از نظر روحی و روانی می‌تواند بسیار به تیمش کمک کند. حضور او در استقلال به نظرم حقش بود و به عنوان یک خوزستانی برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

* به تیم خودتان برگردیم. اوضاع استقلال خوزستان چگونه است؟  - راستش را بخواهید تیم ما فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کند، هرکس که مقابل ما قرار می‌گیرد از نحوه فوتبال ما تعریف می‌کند که این واقعا برای ما کافی نیست. فوتبال خوب باید با نتیجه همراه باشد و بدون‌نتیجه قطعا کامل نیست. در این مدت تعطیلات فرصت داریم که بهتر و بهتر شویم. با تلاش مدیریت، کادرفنی و بازیکنان این تیم علاوه بر فوتبال زیبا و دلپسند، نتایج درخشانی هم خواهد گرفت و همه هدف ما همین است که بتوانیم دل مردم خوزستان و هوادارانمان را شاد کنیم.

* پس تیمتان قطعا بهتر می‌شود؟  - شک نکنید، یک سری مسائل ریز هستند که نمی‌خواهم درباره آن‌ها حرف بزنم اما اگر آن‌ها حل بشوند این تیم می‌تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و در ادامه لیگ خواهید دید.

هنوز هم می‌گویم که بهترین دفاع راست تاریخ ایران هستم / حرف‌های مهم حسین کعبی درباره نکونام و گواردیولا 2