جمعه 13 مهر 1403

هواشناسی زنجان برای شرایط جوی زرد در این استان هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی زنجان برای شرایط جوی زرد در این استان هشدار داد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: از بعداز ظهر چهارشنبه /15 اردیبهشت ماه / تا اواخر روز شنبه /18 اردیبهشت ماه / رگبار باران، وقوع متناوب رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، این استان را فرا می‌گیرد و وضعیت جوی در حالت هشدار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحمان نیا روز سه شنبه در این اطلاعیه، به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و به افراد توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

وی ادامه داد: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی با استحکام کم و عشایر و دامداران نیز از حضور و عبور از ارتفاعات احتیاط کرده اجتناب کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها، انبارها و نهال‌های تازه غرس شده محافظت کنند.

رحمان نیا به میزان بارش های رخ داده در زنجان طی روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت یاد شده از سلطانیه 10.1، خیرآباد 8، آببر 3، زنجان 2.9، خرمدره 1.1، قیدار 1، گیلوان 0.8، سجاس 0.5، دانشگاه زنجان 0.1 و چورزق 0.1 میلیمتر بارندگی گزارش شد.

*س_برچسب‌ها_س*