جمعه 13 مهر 1403

هواشناسی زنجان هشدار جوی صادر کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی زنجان هشدار جوی صادر کرد

زنجان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان زنجان با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان مبنی بر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در سطح این استان، با صدور اطلاعیه‌ای هشدار جوی داد.

در اطلاعیه این اداره کل که روز دوشنبه تحت عنوان هشدار جوی شماره 6 با رنگ نارنجی منتشر شد، آمده است: بارش باران به شکل رگبار و وقوع رعد و برق با پراکندگی مکانی و وزش باد نسبتا شدید و به صورت لحظه‌ای شدید از بعدازظهر امروز / دوشنبه 20 اردیبهشت ماه / در زنجان آغاز و تا اواخر وقت پنجشنبه این شرایط حاکم خواهد بود و احتمال دارد مخاطراتی را در برخی مناطق به ویژه نیمه شرقی و جنوبی استان در پی داشته باشد.

در این اطلاعیه به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره و به افراد توصیه شده است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

این اطلاعیه افزوده است: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی با استحکام کم و عشایر و دامداران نیز از حضور و عبور از ارتفاعات احتیاط کرده اجتناب کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و انبارها محافظت کنند و نسبت به انتقال دام ها از واحدهای غیرایمن و به محل های امن اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به وزش باد شدید لحظه ای احتمال شکسته شدن درختان و پرتاب اشیا از بلندی ها وجود دارد و به خاطر ریزش تگرگ نیز آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی، محتمل است.

*س_برچسب‌ها_س*