شنبه 14 مهر 1403

هوای زنجان گرم و بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان گرم و بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: هوای گرم، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید برخی از مناطق این استان را دربر می‌گیرد.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعدازظهر امروز هوای استان زنجان ابری و با وزش باد و احتمال بارش های پراکنده باران به شکل محلی مواجه خواهد شد این وضعیت جوی روز یکشنبه نیز به همین منوال خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اواخر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به منطقه، فعالیت بارش‌های بهاری باران به شکل پراکنده در این استان اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: عمده فعالیت سامانه نیز روز چهارشنبه و به صورت بارش های خفیف تا متوسط خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه بارش باران در روز چهارشنبه نیز در حد خفیف و محلی، پیش بینی می شود، افزود: میزان دما نیز تا پایان هفته به تدریج روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می رود میزان بارش ها نیز از اواسط ماه جاری بیشتر شود.

وی، یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته نیز خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با 2+ درجه سانتیگراد و چورزق از توابع شهرستان طارم با 31+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*