یک‌شنبه 1 مهر 1403

هوای مشهد به هشدار رسید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هوای مشهد به هشدار رسید

اقتصادنیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای مناطق "سمزقند، امامیه، چمن و وحدت" کلانشهر مشهد در شانزدهمین روز خرداد ماه 1403 در شرایط "ناسالم " و وضعیت "هشدار" برای تنفس شهروندان قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی اله‌پور روز چهارشنبه افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در 24 ساعت گذشته با عدد 81 نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا 2 ساعت گذشته نیز با عدد 70 از سالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای 19 منطقه دیگر شهر مشهد که دارای ایستگاه سنجش است در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

خبر مرتبط توافق‌های تجاری چه نسبتی با محیط زیست دارند؟/ استانداردهایی که قربانی منفعت طلبی شدند

اقتصادنیوز: در جوامع بین‌المللی نگرانی روزافزونی پیرامون تضاد میان تجارت آزاد و آسیب‌های محیط زیست وجود دارد.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای. کیو. آی به معنای وضعیت "پاک" و بین 51 تا 100 ای. کیو. آی نشانگر وضعیت "سالم" است.

خبر مرتبط زباله‌های نخاله؛ بلایی که ساختمان‌سازی بر سر محیط زیست آورد

اقتصادنیوز: در ایران سالانه بین 100 تا 500 میلیون تن نخاله در طبیعت رها می‌کنیم. حقیقت ماجرا این است که اگر به اطراف همه شهرها نگاه کنیم کاملاً معلوم است که نخاله‌ها به صورت مدیریت‌نشده و سازمان‌نیافته رها شده‌اند.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای. کیو. آی به معنای "آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان" و بین اعداد 151 تا 200 ای. کیو. آی به معنای "آلودگی هوا برای همه سنین" محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هوای مشهد به هشدار رسید 2
هوای مشهد به هشدار رسید 3