شنبه 14 مهر 1403

هیچ کودکی در نوبت کاشت حلزون در کشور نداریم / 1500 میلیارد تومان برای مسکن بهزیستی اختصاص داده شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هیچ کودکی در نوبت کاشت حلزون در کشور نداریم / 1500 میلیارد تومان برای مسکن بهزیستی اختصاص داده شد

قادری با بیان اینکه امروزه کودکی در کشور وجود ندارد که نیاز به کاشت حلزون و تربیت شنیداری داشته باشد و پشت نوبت بماند، گفت: در سال جاری 1500 میلیارد تومان برای مسکن بهزیستی اختصاص داده شده که در 20 سال گذشته بی سابقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی شب گذشته در نشست شورای اداری بهزیستی خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با حضور روسای بهزیستی شهرستان های سطح استان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی و دولت به سمت کوچک شدن پیش رفته و برخی از پست های سازمانی را از دست داده است.

وی با بیان اینکه امروزه ما دچار یک کمبود نیروی انسانی در سطوح مختلف سازمان بهزیستی به خصوص در سطح شهرستان های کم برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: موتور تولید فقر و آسیب های اجتماعی همچنان روشن است و مسیر خاص خود را طی می کند و نیازمند یک نگاه پدافندی است. رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سازمان بهزیستی از 40 هزار نفر به 19 هزار پرسنل در سازمان بهزیستی با بیش از 160 ماموریت کاری رسیده است، تصریح کرد: سیستم نظام ساختاری اداری کشور را به سمتی متقاعد کنیم که سازمان بهزیستی را مجزا از سایر سازمان ها ببینند. وی با اشاره به میزان پشت نوبتی های خدمات بهزیستی اذعان کرد: کمک هزینه معیشت که به مستمری مشهور است در یک نظام دیوانی سازمان برنامه و بودجه شکل می گیرد و ارتباطی به سازمان بهزیستی ندارد ولی پیگیری لازم در این خصوص انجام می شود. قادری همچنین در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در 16 سال گذشته اتفاقاتی رخ داده که میزان پشت نوبتی ها در حال افزایش است اگرچه در دولت مردمی سیزدهم کاری انجام شد که در گذشته انجام نشده بود و در این سه سال اخیر تعداد حدود قابل توجهی برای دریافت مستمری پشت نوبت بودند و تا پایان سال 1400 باید ادارات بهزیستی مشمولان دریافت مستمری پشت نوبت خود را اعلام می کردند تا در ردیف دریافت مستمری قرار بگیرند که این اتفاق رخ داد. وی با تاکید بر اینکه پشت نوبت مستمری تا پایان 1400 نداریم و اعتبار 140 هزار خانوار تامین شد، تشریح کرد: اگر امروز صحبت از پشت نوبتی دریافت خدمات بهزیستی می شود مربوط به سال 1401 است و شهرستانی وجود ندارد که بانوی سرپرست خانوار پشت نوبت داشته باشد و حتی یک نفر هم نداریم. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موتور تولید معلولیت روشن است و سالانه بیش از 300 هزار تصادف در کشور رخ می دهد که 17 هزار نفر فوت می شوند و بین 40 تا 60 هزار معلول به سبد خانواده سازمان بهزیستی افزوده می شود، تاکید کرد: سالانه بیش از 2 هزار ضایعه نخاعی در سال اضافه می شود ولی بهزیستی در هیچ یک از ستاد نوروزی قرار ندارد. وی با اشاره به اینکه امروزه کودکی در کشور وجود ندارد که نیاز به کاشت حلزون و تربیت شنیداری داشته باشد و پشت نوبت بماند، اظهار داشت: هزار نفر در سال پشت نوبت کاشت حلزون در دولت های قبل بودند که این آمار امروزه به صفر رسیده است. قادری با تاکید بر اینکه یک سوم از منابع بودجه از کشور تامین می شود و یک سوم از مولد کردن دارایی های ثابت و یک سوم دیگر از مشارکت های مردمی تامین می شود، خاطرنشان کرد: باید نظام انگیزشی و ارتباط خود را با نیکوکاران به صورت برخط برقرار کنیم. وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی از سمت دولت و مجلس برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در سال گذشته اعتباراتی که به حوزه مسکن سازمان بهزیستی اختصاص داده شده بود در 10 یا 20 سال این سازمان بی سابقه بود، سال گذشته هزار میلیارد تومان و در سال جاری 1500 میلیارد تومان برای مسکن بهزیستی اختصاص داده شده است. انتهای پیام /