چهارشنبه 4 مهر 1403

واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ایران ال‌ان‌جی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ایران ال‌ان‌جی به بهره‌برداری رسید

تهران - ایرنا - واحدهای 3، 4 و 5 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، «عبدالحسین بیات»، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در عسلویه در تبیین ساخت این نیروگاه که در فهرست سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی نفت قرار دارد، اظهار کرد: بخش دوم نیروگاه 1130 مگاواتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با سرمایه‌گذاری 360 میلیون دلاری صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و شرکت ملی نفت احداث شده است.

وی با بیان اینکه مراحل طراحی، ساخت و احداث این نیروگاه به دست توانمند سازندگان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی به ثمر نشسته است، تصریح کرد: تمام 800 مگاوات برق تولیدی در این نیروگاه تا زمان راه‌اندازی مجتمع مایع‌سازی گازی طبیعی ایران از طریق شبکه سراسری برق کشور در اختیار مجتمع گازی پارس جنوبی، صنایع بزرگ کشور و دیگر مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت از زحمات هم افرادی که در احداث این نیروگاه و پست برق 400 کیلو ولتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به‌ویژه شرکت مپنا اثرگذار بودند، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران که شامل 5 واحد گازی به توان 162 مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات است از سال 1392 با وقفه جدی روبه‌رو شد و با آغاز کار دولت سیزدهم مجدداً در سال 1400 آغاز و واحدهای 3 و 4 و 5 تکمیل شد.

برچسب‌ها