سه‌شنبه 10 مهر 1403

واردات 500 هزارتن برنج خارجی | انبار های استان های شمالی پر شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
واردات 500 هزارتن برنج خارجی | انبار های استان های شمالی پر شد

سهراب سهرابی، مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون 500 هزار تن برنج خارجی از کشورهای مختلف تأمین و وارد شده است. با احتساب برنج تولید شده در داخل، نیاز کشور تأمین شده و تا پایان سال دیگر نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت.

«سهراب سهرابی» درباره وضعیت تولید و واردات برنج گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با تولید چهار میلیون و 700 هزار تن شلتوک، دو میلیون و 700 هزار تن برنج در سطح 750 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تولید شود که بخش عمده‌ای از نیاز داخلی را تأمین خواهد کرد.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته 200 هزار تن و نسبت به سال 1400 حدود 700 هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف کودهای شیمیایی مورد نیاز، مبارزه با علف های هرز، توسعه کشت مکانیزه، مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت آبیاری محصول این میزان تولید محقق خواهد شد.

سهرابی گفت: براساس برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به خودکفایی 90 درصدی اجرای الگوی کشت را هدف گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه 75 درصد تولید برنج کشور مربوط به استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: مابقی برنج از سایر استان های کشور نیز در حال تامین است.

واردات 500 هزارتن برنج خارجی

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 500 هزار تن برنج خارجی از مبدا کشورهای مختلف تامین و وارد شده است که با احتساب برنج تولید داخلی نیاز کشور تامین است و دیگر تا پایان سال نیازی به واردات برنج نداریم.

سهرابی تصریح کرد: اکنون تمامی انبارهای استان های شمالی کشور مملو از برنج تولید داخل است بنابراین با توجه به حجم برنج وارداتی صورت گرفته نه تنها دیگر نیازی به واردات نیست بلکه قیمت برنج نیز افزایشی نخواهد

واردات 500 هزارتن برنج خارجی | انبار های استان های شمالی پر شد 2