دوشنبه 16 مهر 1403

واعظی: فشارهای تحریم مانع اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
واعظی: فشارهای تحریم مانع اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق شد

رییس دفتر رییس جمهور گفت: دولت برنامه های خود در زمینه فقر مطلق را به خاطر فشارهای تحریم نتوانست اجرا کند.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به بررسی بودجه در جلسه هیات دولت، اظهار کرد: همیشه در این ایام سازمان برنامه و بودجه در هماهنگی با سایر دستگاه های دولت، طرح خود برای بودجه را به دولت ارائه می دهد. امروز خوشبختانه کلیات بودجه در دولت مطرح شد. موارد بسیار خوبی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و از سیاست های اساسی دولت بوده است، در بودجه لحاظ شده است‌.

وی ادامه داد: در بودجه سعی شده است که هم به معیشت مردم و هم کاهش رفع مطلق توجه شود. سال آخر دولت است و ما برنامه های خود در زمینه فقر مطلق را به خاطر فشارهای تحریم نتوانستیم انجام دهیم.

واعظی همچنین افزود: ما امیدواریم که با توجه به تجربیات دوران تحریم بتوانیم گشایش بیشتری برای کارهای توسعه ای انجام دهیم. بخش جاری بودجه بدون اتکا به نفت است اما هر چه بتوانیم نفت بیشتری بفروشیم برای اشتغال و برای سرمایه گذاری زیربنایی استفاده می کنیم. براساس رهنمودهای رییس جمهور و سایر اعضای دولت ارائه کردند، تا روز شنبه سازمان برنامه و بودجه کار کند و یکشنبه با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت جلسه با تعداد 15 نفر جلسه دولت را برگزار می کنیم. ادامه دارد...