یک‌شنبه 15 مهر 1403

والدین نگران تهدیدات کلیپ مومو نباشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
والدین نگران تهدیدات کلیپ مومو نباشند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: والدین در خصوص کلیپ‌های مومو دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات را جدی نگرفته و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: والدین در صورت مواجهه با کلیپ های موسوم به مومو، با فرزندان خود صحبت کرده و نگرانی آنها را کاهش دهند، چراکه والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و به زودی افراد داخلی که هدف‌شان اذیت و آزار دانش‌آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند، اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان های کشور به خصوص استان های جنوبی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آنان نیز دانش آموز بوده اند پیام هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو را بیشتر در اپلیکیشن واتس آپ دریافت کرده اند.

آدینه لو افزود: مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفت وگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می شود. وی از والدین و معلمان خواست به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسان های خارجی برای آموزش های مجازی هدایت نکنند و در صورت برخورد فرزندشان با محتوای های اشاره شده با صحبت های لازم، ترس و استرس دانش آموزان را کاهش دهند. رییس پلیس فتا استان زنجان در پایان از هم استانی ها خواست، هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا شماره تماس 110 و 6-02421821581 در میان بگذارند.

*س_برچسب‌ها_س*