پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

واکنش آلمان به توقف ارسال سلاح به اسرائیل / در حال بررسی است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واکنش آلمان به توقف ارسال سلاح به اسرائیل / در حال بررسی است

طبق تحلیل‌های صورت گرفته توسط رویترز و به گفته منابع نزدیک به وزارت اقتصادی آلمان این کشور ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان طی بیانیه‌ای گفت که موضوع تعلیق ارسال سلاح به اسرائیل را بررسی می‌کنیم ولی هنوز تعلیق صورت نگرفته است.

یک منبع نزدیک به این وزارتخانه گفت که به دلیل فشارهای قانونی و سیاسی ناشی از پرونده های حقوقی مبنی بر اینکه چنین صادراتی از آلمان قوانین بشردوستانه را نقض می کند، صدور مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل متوقف شده است.

خبر مرتبط آلمان به داد اوکراین رسید

«آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در ضمن سفرش به کشور مولداوی گفت، برلین یک کمک 100 میلیون یورویی (111 میلیون دلاری) را برای اوکراین در فصل زمستان امسال ارائه خواهد کرد.

هرچند وزارت اقتصاد روز پنجشنبه اعلام کرد هیچ ممنوعیتی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و وجود نخواهد داشت و تصمیمات مورد به مورد پس از بررسی دقیق اتخاذ می‌شود. این وزارتخانه گفت که قوانین بین‌المللی، سیاست خارجی و امنیتی عوامل کلیدی در ارزیابی‌های آنها هستند.

سخنگوی این وزارتخانه طی بیانیه‌ای رسمی گفت که هیچ تعلیقی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و هیچ تعلیقی نیز وجود نخواهد داشت.

در ماه‌های گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی تحت فشارهای نهادهای حقوق بشر در ارسال سلاح به اسرائیل تجدیدنظر کرده‌اند. انگلیس طی یک ماه گذشته 30 مجوز از 350 مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را به دلیل نگرانی از اینکه اسرائیل ممکن است قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض کند، به حالت تعلیق درآورد.

در ماه فوریه، یک دادگاه هلندی به هلند دستور داد تا تمام صادرات قطعات جنگنده اف -35 به اسرائیل را متوقف کند.

پیش تر رویترز به نقل از منبع نزدیک به وزارت اقتصاد آلمان مدعی شده بود، برلین صدور مجوزهای جدید برای صادرات سلاح‌های جنگی به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

واکنش آلمان به توقف ارسال سلاح به اسرائیل / در حال بررسی است 2