شنبه 7 مهر 1403

واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله

نویسندگان و شاعران در پی اعلام شهادت سیدحسن نصرالله در صفحات مجازی خود با اشتراک هشتگ شهید سیدحسن نصرالله نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

رضا امیرخانی، نویسنده عکسی از خود با رهبر فقید حزب‌الله به اشتراک گذاشت و نوشت:

«للحق... یا امیرالمومنین! این تو و این شبل‌الخمینی. شهادت می‌دهم که به دست اشقی‌الاشقیا شهید شد؛ و کتاب تاریخ پی‌روان‌ت ورق خورد... تسلیت به ره‌بر گرامی»

رضا زنگنه، شاعر و ترانه سرا نیز در داستاکی در صفحه شخصی خود نوشته است:

«ما با شهادت از بین نمی‌رویم. ریشه‌دارتر و مصمم‌تر می‌شویم.»

حامد عسکری، شاعر نیز در داستانک خود نوشته است:

به روز واقعه تابوت ما ز سرو کنید

که می‌رویم به داغ بلندبالایی

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری نیز با اشتراک فرسته‌ای نوشته است: وقتی آن گفت‌وگوی خاطره‌انگیز و شیرین تمام شد. گفتم می‌شود یکی‌دو خط یادگار توی دفترم برای خوانندگان ایرانی‌مان بنویسید؟

نوشت: «از شما ممنونم و دوستدار و دعاگویتان هستم و امیدوارم که مرا در دعای خالصانه و شریف‌تان فراموش نکنید»!

بعد هم همان روان‌نویس مشکی با بدنه خاکستری را به یادگار گرفتم. سعی کردم کتاب «نصرالله» تصویری متفاوت از او ارائه دهد. پشت جلد کتاب نوشتم حتی کسی که دوستش ندارد باید او را بشناسد و کاش او را می‌شناختیم.

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پیام تسلیت داد.

«بسم رب الشهداء و صدیقین

همان‌طور که کمتر کسی در دو دهه اخیر تصور می‌کرد سرانجام مبارک و سعادتمندانه‌ای جز شهادت در راه خدا فرجام حیات طیبه حاج قاسم سلیمانی باشد، هم او که سال‌ها در کوه و دشت و بیابان شهادت را جستجو می‌کرد، کمتر کسی هم فکر می‌کرد که خداوند متعال، فرجامی جز شهادت - این والاترین مقام سعادت - برای سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، آن‌هم به دست پلیدترین دشمن بشریت، رقم زده باشد.

شهادت این سید شهیدان حزب‌الله در زمانی صورت گرفت که اکثر قریب به اتفاق جامعه بشری فارغ از هر مذهب و مسلک و مرامی، به قساوت، جنایت، تجاوز، کودک‌کشی و اقدامات ضد بشری رژیم منحوس و رسوا و بی‌آبروی صهیونیستی گواهی داده‌اند. مسیر روشن مبارزه علیه رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان آبرو از کف داده و رسوایش، با مدد از خون مطهر هزاران شهید مردم لبنان، غزه، فلسطین تا آخرین مرحله یعنی نصر و فتح قریب ادامه خواهد داشت. ان‌شاءالله؛ و من الله التوفیق علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران»

عباس حسین‌نژاد، شاعر نیز در پستی اینستاگرامی نوشته است:

دوست دارم کلمه شوم

کلمه‌ای که خداوند دوست دارد.

شهید...

«نصرالله»

چه دارد می‌شود؟‌ای داد از این پاییز! نصرالله! خودت تکذیب کن اخبار را! برخیز! نصرالله! خبر، از انفجار قلب‌ها و خانه‌ها دادند خبر، بمب است و ویران کرده ما را نیز، نصرالله! پسِ آن دود‌ها ما «جاءَ نصرالله» می‌گفتیم که ما را جز قنوتی نیست دست‌آویز، نصرالله! لبی واکن جهان مانده‌ست دلتنگ رجزهایت مپرس از کاسه‌ی صبری که شد لبریز، نصرالله! بگو از مرکز فرماندهی - از آسمان - با ما چه خواهی کرد با اهریمن خونریز، نصرالله حسین آمد به بالین تو این ساعت گوارایت تو و دیدار یار و گریه‌ی یکریز، نصرالله خودت را سال‌ها مجبور قید زیستن کردی! چه شد یکسو نهادی جامه‌ی پرهیز، نصرالله! از این پس، ضاحیه در حاشیه هرگز نخواهد ماند که قلب ماست بیروت شهادت‌خیز، نصرالله!

میلاد عرفان پور

این من و این غم و داغی جانکاه این من و فرصت اشکی کوتاه

گفتم از آیه والفتح بخوان گفت‌ای عشق! مَتی نصرُالله

#محسن_ناصحی محمد جواد زمانی، شاعر نیز در سروده‌ای آورده است:‌ای نخل رشید پر ثمر خواهی شد‌ای مرد شهید خوش سفر خواهی شد

آیات خدا مرگ ندارد هرگز‌ای سوره نصر زنده‌تر خواهی شد

همچنین محسن عرب خالقی، شاعر نیز نوشته است:

«اگر چه داغ جانسوز است

اگر چه داغ جانکاه است

پیام خون نصرالله ما نصر من الله است»

واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 2
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 3
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 4
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 5
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 6
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 7
واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله 8