یک‌شنبه 1 مهر 1403

واکنش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک خبر

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
واکنش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک خبر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در خصوص خبری تحت عنوان «انتخابات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره از نظر آیین نامه‌ای مشکل ندارد» از قول احمد حسینی فلاحی نماینده محترم همدان منتشر شده است، جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است: تعویق انتخابات سه ساله شورای مرکزی و هیأت بازرسان به دلیل کارشکنی و شکایت متعدد نمایندگان وزراء به دادستانی، هیأت دولت و مجلس است و اراده سازمان در آن دخیل نبوده است. ثبت‌نام اعلامی توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بر اساس آیین نامه هیأت ابلاغی 1401/12/23 به دلیل اینکه هیأت اجرایی مرکزی تشکیل نشده است، بر طبق ماده 12 همین آیین نامه تقویم انتخابات باید توسط هیأت اجرایی مرکزی پیشنهاد و توسط هیأت نظارت مرکزی تأیید شود.

سه نفر از پنج نفر از اعضای هیأت اجرایی مرکزی آیین نامه هیات وزیران، معاونین سازمان و نماینده شورای مرکزی هستند که از این مصوبه اطلاعی ندارند؛ اگر مصوبه اصلاحی ابلاغ شده در تاریخ 1402/04/18 مد نظر است که شامل ثبت نام اعلامی با آیین نامه1401/12/23 هیات وزیران که قبل از این‌مصوبه است؛ نمی‌شود.

بنابراین ثبت نام اعلامی، مسیر قانونی را طی نکرده است. بر اساس اخبار دریافتی و مستندات بعد از اتمام ثبت نام افرادی را به لیست اضافه کرده‌اند که ثبت نام را مخدوش کرده است. بر طبق ماده هشت و تبصره 2 ماده 7 قانون تشکیل سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی اجراء مصوبات شورای مرکزی برای سازمان الزام آور است.

شورای مرکزی در جلسه مورخ1402/04/19 مصوب کره است؛ انتخابات در تاریخ 1402/05/20 توسط سازمان برگزار شود و از تاریخ 1402/04/22 ثبت نام آغاز می‌شود و در موعد مقرر انتخابات برگزار می‌شود. انتظار می‌رود همگان به خصوص رسانه‌ها به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی که در رأس همه امورات است، احترام گذاشته و با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره همکاری کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نظام روانشناسی و مشاوره انتخابات روانشناسی هیات اجرایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است