یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

واکنش سخنگوی کمسیون امنیت ملی به اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
واکنش سخنگوی کمسیون امنیت ملی به اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در 2 سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

- اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمان خبرگزاری تسنیم، درباره تعلیق تماس مستقیم پارلمان اروپا با مجلس شورای اسلامی، گفت: از دید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در 2 سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

وی افزود: البته در سال گذشته پارلمان اروپا بود که درخواست که هیاتی را به ایران اعزام کند اما به دلیل قطعنامه‌های مداخله گرایانه و مبتنی بر اخبار غلط (فیک نیوز)، با انجام این سفر موافقت نکرد.

اقدام پارلمان اروپا در حمایت از اغتشاشات در ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای این پارلمان از جمله رئیس آن تحت تاثیر القائات و اخبار گروه‌های ضدایرانی در اروپا قرار گرفته اند و سعی می کنند بر طبل تو خالی فشار سیاسی بر ایران بنوازند که البته اثر چندانی ندارد.

عمویی بیان کرد: کارشناسان البته می دانند که پارلمان اروپا در تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپایی چندان اثر بخش نیست و حتی قطعنامه‌های آن از نظر قانونی الزام آور نیست. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با مجالس مختلفی در کشورهای دنیا تعامل دارد و هم پیام ارسال و دریافت می‌کند و هم هیئت تبادل می‌کند.

انتهای پیام /