شنبه 29 اردیبهشت 1403

واکنش عضو شورای شهر تهران به قطع یا خشکاندن درختان در پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
واکنش عضو شورای شهر تهران به قطع یا خشکاندن درختان در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نسبت به قطع یا خشکاندن درختان در نواحی مختلف شهر واکنش نشان داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی پیرهادی امروز در جریان هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران کار سخت، طاقت‌فرسا، پراسترس و مطالبه‌گرانه‌ای دارند و وظیفه سختی را برعهده گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به خشکانده شدن درختان در چند روز گذشته تصریح کرد: بنده موضوع را به مناطق مختلف منعکس کرده‌ام که جا دارد از مناطق بخاطر پیگیر‌شان تشکر کنم اما مردم باید دلایل خشک شدن هر یک از این درختان را بدانند.

وی با اشاره به اینکه قطع برخی از درختان به دلیل ساخت و ساز بوده است که این مسئله توجیهی ندارد، ادامه داد: شهرداران نواحی باید تذکرات لازم را بدهند و مدیریت کنند که درختان قطع و یا خشک نشوند.

پیرهادی با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها و مناطق 22 گانه برای نگهداشت درختان تلاش زیادی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: چون بازتاب قطع شدن همین تعداد محدود درخت در فضای مجازی زیاد است، تقاضا داریم که توجه بیشتری به این مسئله صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نظافت شهر پس از مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: از پاکبانان و نیروهای خدماتی شهری نیز در این زمینه تشکر می‌شود.

به گزارش تسنیم، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه شهروندان تهرانی هر ساله پرشکوه‌تر از سال‌های قبل مراسم عزاداری ایام محرم را برگزار می‌کنند، گفت: مراسم عزاداری امسال از کودکان و نوجوانان و عاشقان اباعبدالله‌الحسن پر شده بود.

وی با بیان اینکه میثم مطیعی یکی از مداحان ولایتمدار نوحه‌ای انقلابی را در ایام محرم خواند، گفت: این نوحه در مسیر حذف قرار گرفته است و نباید فضای مجازی را در اختیار دشمنان قرار بدهیم که به ما بگوید چه بکنیم یا نکنیم و این چیزی جز ترور رسانه‌ای نیست.

سروری با تاکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی را نیز پس از ترور فیزیکی، ترور مجازی کردند، گفت: دایره این موضوع روز به روز وسیع‌تر می‌شود و اگر قدرت نداشته باشیم و در برابر این تحرکات بایستیم باید شاهد موارد بیشتری از این قبیل موضوعات باشیم.

احتمال صدور جریمه 3 میلیارد تومانی بابت خشکاندن 9 اصله درخت در خیابان کاج جنوبی + تصاویر عامل خشکاندن 13 اصله درخت خیابان ولیعصر 117 میلیارد تومان جریمه شد!