دوشنبه 11 تیر 1403

واکنش مثبت بورس به انتخابات

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
واکنش مثبت بورس به انتخابات

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، امروز بازار بورس 10 هزار 892 واحد رشد کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید.

به گزارش مشرق، بازار سرمایه طی شش روز کاری اخیر روند رو به رشدی داشته است. امروز با پایان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در دور اول، دامنه نوسان بورس که پس از حادثه تلخ سقوط بالگرد رییس‌جمهور شهید به مثبت و منفی دو درصد کاهش یافته بود به مثبت و منفی شش درصد افزایش یافت.

واکنش بورس در روزهای اخیر به اخبار انتخاباتی و برآوردها از آرای کاندیداهایی که قرار است به پاستور راه پیدا کنند مثبت بوده است. این در حالی است که از اوایل اردیبهشت تا هشتم خرداد بازار روند نزولی به خود گرفته بود اما در یک ماه اخیر متعادل شد و روند خطی گرفت. از شش روز گذشته نیز رشد داشته است.

امروز شنبه 9 تیرماه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 10 هزار و 892 واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم با رشد 5398 واحد در عدد 678 هزار و 661 واحد ایستاد.

بیش از 251 هزار معامله در بورس تهران انجام شد که ارزش آن به 5257 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار بورس شنبه 9 تیر 1403

نوری، بوعلی و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، فولاد و خودرو اشاره کرد.

فرابورس ایران هم روز شنبه 141 واحد افزایش یافت و در رقم 22 هزار و 445 واحد ایستاد.

بیش از 256 هزار فقره معامله در فرابورس به ارزش 5232 میلیارد تومان انجام شد.

بپاس تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند اما زاگرس و شگویا اثر مثبت ایجاد کردند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به شفام، خاور و فزر اشاره کرد که دو نماد اول منفی و نماد سوم مثبت شد.

منبع: ایسنا
واکنش مثبت بورس به انتخابات 2