شنبه 7 مهر 1403

واکنش وزیر کشور و سخنگوی دولت به ترور شهید نصرالله / آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
واکنش وزیر کشور و سخنگوی دولت به ترور شهید نصرالله / آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد

اسکندر مومنی و فاطمه مهاجرانی، با انتشار پیام هایی، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسکندر مومنی، وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و افزود: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

بنابر روایت ایرنا، اسکندر مومنی در این پیام تصریح کرد: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم فاسد صهیونیستی، اگر چه این رهبر مجاهد را به آرزوی دیرینه‌اش رساند اما دوستداران و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار بیش از سی سال از عمر پر برکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی گذراند، آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد و رنج مردم فلسطین را رنج خود می‌دانست.

مومنی خاطر نشان کرد: اخراج اشغالگران صهیونیست از لبنان، پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه و نیز برافراشته نگاه داشتن پرچم پر افتخار مقاومت در منطقه، از جمله دستاوردهای آن شهید بزرگوار است.

وزیر کشور در این پیام افزود: اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش را به حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان دنیا تبریک و تسلیت عرض می کنم.

مومنی تاکید کرد: بی تردید به مدد الهی، تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

پیام تسلیت سخنگوی دولت

همچنین سخنگوی دولت در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام فاطمه مهاجرانی به این شرح است:

«فان حزب الله هم الغالبون. شهادت جانباخته راه حق سیدحسن نصرالله که سال‌ها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته ضایعه‌ای برای جهان اسلام است. آنچه طی این مدت بر مردم غزه و بیروت رفت، نشانی است بر رد ادعای آنان که دم از دموکراسی وحقوق بشر می‌زنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم‌کردن رفتار وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد بی‌شک عَلم حق‌خواهی حزب‌الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دست‌هاست.»

29219

کد خبر 1963934