پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

واکنش پلیس به افزایش ترافیک یک هفته اخیر در تهران

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
واکنش پلیس به افزایش ترافیک یک هفته اخیر در تهران

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: علت اصلی ترافیک بالای شهر تهران در هفته گذشته برگزاری نمایشگاه ساختمان، مصالح ساختمانی و مشاغل مربوط به آن بود. متاسفانه این مسئله درحال تکرار شدن است و ما نیز به طور مکرر درباره اینکه نباید نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شوند، صحبت کردیم.

رییس پلیس پایتخت با انتقاد از محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران و اشاره به تاثیر آن روی ترافیک شهری گفت: ترافیک بیش از حدی که طی هفته گذشته در تهران ایجاد شد، به علت برگزاری نمایشگاه‌هاست که در عرض کمتر از یک ساعت روی ترافیک کل شهر تاثیر می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، ترافیک تهران طی یک هفته گذشته بازهم به موضوعی پربحث در میان پایتخت‌نشینان و برخی از مدیران و مسئولان شهری بدل شد؛ ترافیکی که دلیل اصلی آن برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب به‌ویژه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اعلام شده و تاکنون علاوه بر پلیس با انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز همراه شده است.

در میان این انتقادات حتی نائب رئیس شورای شهر تهران از رئیس جمهوری نیز خواست که شخصا به موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی ورود کند.

علت اصلی افزایش ترافیک در معابر تهران چه بود؟

در همین راستا نیز سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در تشریح دلیل افزایش ترافیک شهر تهران در هفته گذشته پرداخته است.

او در این باره اظهارکرد: علت اصلی ترافیک بالای شهر تهران در هفته گذشته برگزاری نمایشگاه ساختمان، مصالح ساختمانی و مشاغل مربوط به آن بود. متاسفانه این مسئله درحال تکرار شدن است و ما نیز به طور مکرر درباره اینکه نباید نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شوند، صحبت کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تمام انتقادات مطرح شده همچنان به این موضوع توجه کافی نشده و بار ترافیک ناشی از برگزاری این نمایشگاه‌ها بلافاصله و حتی در عرض کمتر از یک ساعت روی کل ترافیک شهر تهران تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: من پیش از برگزاری این نمایشگاه در جلسه‌ای با حضور برگزارکنندگان آن و همچنین نمایندگان باشگاه انقلاب شرکت کردم. در این جلسه تشریح شد که این اتفاق سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و انسداد مسیر‌ها می‌شود.

رحیمی افزود: در این جلسه با طرفین صحبت‌هایی انجام شد تا این گره‌های ترافیکی برداشته شود، اما این اتفاق رخ نداد. این نمایشگاه‌ها کماکان برگزار می‌شوند و مشکل ایجاد می‌کنند. این اتفاق مربوط به چند روز نیست و با این وضعیت در آینده نیز چنین مشکلاتی خواهیم داشت.

تاثیر صداوسیما، باشگاه انقلاب و نمایشگاه بین‌المللی بر ترافیک شمال تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره انسداد بخشی از مسیر از سوی برخی سازمان‌ها در این محدوده نیز گفت: انسدادی که مجموعه باشگاه انقلاب، نمایشگاه بین‌المللی و صداوسیما ایجاد کردند، مشکلات زیادی برای ترافیک خیابان‌های ولیعصر (عج)، بزرگراه شهید چمران و خیابان سئول ایجاد می‌کند که نیارمند اصلاح ترافیکی برای بهبود شرایط است. متاسفانه این اصلاح تا کنون رخ نداده و امیدواریم طرفین مسئول به حل آن کمک کنند.

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: ما باید درباره نمایشگاه‌های پرمخاطب فکری اساسی بکنیم چرا که برگزاری این نمایشگاه‌ها از هر جهتی آثار خود را روی ترافیک تهران می‌گذارد. ترافیک شهر تهران به خودی خود خسته کننده است؛ حال با اضافه شدن ترافیک نمایشگاه‌ها وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

وی درباره اهمیت محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب گفت: حتما باید فکری به حال محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب بشود. در کنار آن نیز باید مشکل گره‌های ترافیکی باشگاه انقلاب و نمایشگاه که سبب انسداد مسیر‌ها می‌شوند و ارتباط خیابان‌های اطراف آن را با مشکل روبه‌رو کردند برطرف شود.

در روز‌های گذشته نیز سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ترافیک ایجادشده در پایتخت همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «شرایط ترافیک تهران در روز‌های گذشته اول مربوط به پایان تعطیلات و مراجعات مردم به شهر تهران و پس از آن به علت روز‌های پایانی نمایشگاه صنعت ساختمان بود که بیشتر بزرگراه‌های شمال شهر تهران را درگیر خود کرده بود. حجم بازدید از نمایشگاه به‌شدت زیاد بود؛ در حدی که پارکینگ‌های خود نمایشگاه نیز پاسخگوی آن نبود و بخشی از شبکه معابر اطراف نمایشگاه درگیر پارک و خروج خودرو‌ها شده بود. بحث جابجایی نمایشگاه‌های پرمخاطب از محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌ها به محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب نیز سال گذشته پیگیری شده بود و علاوه بر آن موضوع تغییر ساعات برگزاری آن‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس حد اکثر ساعت فعالیت نمایشگاه‌ها سه بعد از ظهر قرار داده شد تا این موضوع به ترافیک عصرگاهی فشار کمتری وارد کند.»

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ «بخش اصلی کار مربوط به تقاضای سفری است که به خود نمایشگاه وجود داشت؛ پارکینگ‌ها پر بود و چاره‌ای بجز پارک در اطراف نمایشگاه نبود. این شرایط اضطراری به دلیل برگزاری نمایشگاه به وجود آمد.» او درباره موضوع مطرح شده درباره عدم حضور ماموران پلیس در نقاط پرتراکم ترافیکی نیزگفته بود: «موضوع نبودن ماموران پلیس در حوالی محل برگزاری نمایشگاه کاملا کذب است. پلیس در محلی حضور دارد که حجم ترافیک بالاست. صدا و سیما نیز به علت ایجاد مشکل در تردد خود گله‌مند است و این موضوعات را در قالب مشکلات مردم بیان می‌کند. در واقع ورودی صدا و سیما در محل نامناسبی قرار گرفته و تردد مردم را با سختی مواجه کرده است. صدا و سیما باید درباره محدوده‌ی که آن را بسته، تبدیل به پارکینگ اختصاصی کرده و مسیر عبور مردم را سد کرده است پاسخگو باشد.»

از میان اخبار

تجارت پنهان زیر لباس فرم مدرسه

اخبار ضد و نقیض از «سم یونجه» در شربت نذری