پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

واکنش کامرانی‌فر به ضبط کردن صدای رئیس فیفا و ناراحتی اینفانتینو

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
واکنش کامرانی‌فر به ضبط کردن صدای رئیس فیفا و ناراحتی اینفانتینو

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: همه می‌دانند دغدغه فیفا و AFC درباره حضور تماشاگران چیست و احتیاج به پنهان کردن ندارد؛ آنها نامه‌ای ارسال و از میزبانی‌های ایران و شرایطی که ما داشتیم تشکر کردند.

خبرگزاری میزان - حسن کامرانی‌فر در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره نگرانی‌ها درخصوص شرایط آماده‌سازی تیم ملی پیش از جام جهانی، استعلام از فیفا با ایمیل شخصی درباره رسمیت داشتن هیئت رئیسه و ضبط کردن صدای رئیس فیفا و ناراحتی او اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*یک تیم قوی در فدراسیون فوتبال از چند وقت پیش در حال برنامه‌ریزی است تا با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر دو فیفادی پیش‌رو داریم از فرصت‌مان استفاده کنیم. نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و به زودی رسماً اعلام خواهد شد. برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و به زودی اعلام خواهد شد، ان‌شاءالله بتوانیم هم در فیفادی اول و هم فیفادی دوم اردو‌های خوبی داشته باشیم. مردم مطمئن باشند که برنامه‌ریزی انجام شده تا اردو‌ها و بازی‌های خوب داشته باشیم.

*به دلیل اینکه تیم‌های اروپایی همه بازی دارند امکان بازی با آن‌ها نداریم. دو مسابقه خوب هماهنگ شده بود و به دلیل اینکه بازی‌های دو تیم برزیل و آرژانتین از قطر به استرالیا منتقل شد، برنامه ما به هم خورد. حداقل 3 بازی خیلی خوب را در نظر داریم که تا چند روز آینده قطعی می‌شود. برنامه ما این است که لژیونر‌ها را هم در فیفادی پیش‌رو داشته باشیم. به محض اینکه تیم‌ها نهایی شود قطعاً اعلام خواهد شد.

*پیش از این همه صحبت‌ها انجام شده و قرار بود دو بازی با برزیل و آرژانتین در قطر انجام شود، ولی یک باره این بازی از قطر به استرالیا منتقل شد. ضمن اینکه در آینده نزدیک یک تورنمنت خوب هم در ژاپن برگزار می‌شود، ولی به دلیل ملاحظات و خط قرمز‌هایی که داریم نتوانستیم شرکت کنیم.

*همه می‌دانند دغدغه فیفا و AFC درباره حضور تماشاگران چیست و احتیاج به پنهان کردن ندارد. فیفا و AFC نامه‌ای ارسال و ابتدا از میزبانی‌های ایران و شرایطی که ما داشتیم تشکر کردند. در ادامه خواستند برای حضور تماشاگران، یک تیم 3 نفره از فیفا، AFC و ایران بررسی کنند تا به نتیجه برسند. معنای نامه فیفا و AFC این است که آن‌ها به ما توجه دارند و می‌خواهند مشکلات را حل کنند. نگاه آن‌ها کمک به فوتبال ایران است و دنبال راه‌حلی هستند که مشکل حل شود. باید برنامه‌ریزی و قسمتی از استادیوم‌ها مشخص و جداسازی کنیم و این فرصت را از فیفا خواسته بودیم. اینکه فرصتی به ما تا شهریورماه داده‌اند درست نیست. فیفا زمان تعیین نکرده و فقط با تشکیل تیم 3 نفره‌ای خواستند مشکلات را بررسی و حل کنند.

*ضبط کردن صدای رئیس فیفا و ناراحتی او؟ ما جلسات خوبی با رئیس فیفا و AFC برگزار کردیم و آن جلسات خوب پیش رفت و نگاه رئیس فیفا به فوتبال ایران کاملاً تغییر کرد. خبر‌های ضدونقیضی برای او ارسال می‌شد و نهایت صحبت او این بود که ملاک فدراسیون فوتبال ایران برای ما رسمیت دارد و نه نامه‌ها و ایمیل‌هایی که به فیفا ارسال می‌شود.

*بیشتر از اینکه آن‌ها صحبت کنند، درخواست‌هایی بود که ما داشتیم. جلساتی که داشتیم پشت در‌های بسته و دو جلسه هم در فضای عمومی بود. این موضوع (ضبط صداها) را نه دیدم و نه شنیده‌ام. مطرح کردن این مسائل در این شرایط درست نیست. باید دید کسانی که به این مسائل دامن می‌زنند هدفشان فوتبال است یا به دنبال این هستند که تا در آستانه جام جهانی ویلموتس دیگری را خلق کنند.

*با بررسی اتفاقات چند ماه گذشته می‌بینید که این موضوع بحث فدراسیون فوتبال نیست و بحث‌های مهم‌تر مطرح می‌شود. اگر نیت‌شان کمک به فوتبال است، جای سؤال دارد که در نزدیکی جام جهانی چرا این کار‌ها را انجام می‌دهند. بعضی‌ها دنبال این هستند که ویلموتس و قراردادی جدید را درست کنند. افرادی که در فدراسیون فوتبال مانع یکسری اتفاقات شدند، بی‌رحمانه درباره‌شان صحبت می‌شود، مطمئن باشید که اجازه نخواهیم داد ویلموتس دیگری به فدراسیون تحمیل شود. نگرانی دوستان اگر درباره فوتبال باشد کاملاً می‌پذیریم.

*در بحث بازی‌های تیم ملی به هیچ‌کس اجازه دلالی ندادیم و فدراسیون خودش مستقیم کارش را انجام می‌دهد. مستقیم با فدراسیون‌ها در ارتباط هستیم و وزارت خارجه خیلی به ما کمک کرده است. اجازه ندادیم کسانی که دلالی می‌کنند به این موضوع ورود کنند. در فدراسیون فوتبال همه چیز شفاف است و هر وزارتخانه و هر جایی که نیاز دیدند می‌توانند تمام مسائل را بررسی کنند، ما نه دلالی داریم و نه اجازه دلالی به کسی می‌دهیم. تمام توان‌مان را به خرج می‌دهیم تا با قدرت به جام جهانی برویم، شاید این مشکلات به خاطر همین است که اجازه کار به خیلی‌ها را ندادیم و از طریق دیگری وارد کار شدند. فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان اجازه این کار را نمی‌دهد که کسی شخصاً کاری انجام دهد و دلالی صورت بگیرد.

*استعلام از فیفا با ایمیل شخصی درباره رسمیت داشتن هیئت رئیسه؟ دبیرکل فدراسیون و مسئول اجرایی فوتبال هستم و با توجه به شرایطی که به وجود آمده باید درباره همه چیز براساس اساسنامه جلو برویم. در بعضی جا‌ها اختلاف نظر وجود داشت و در اساسنامه هم به صراحت گفته شده زمانی که اختلاف وجود دارد فیفا و AFC می‌توانند ورود کنند. به خاطر همین باید این کار انجام می‌شد و خیلی از دوستان هیئت رئیسه از من تشکر کردند. من دوستان زیادی در فیفا دارم. اینکه گفته می‌شود هیئت رئیسه از رسمیت افتاده، درست نیست، جلسه بعدی‌مان را هفته بعد برگزار خواهیم کرد و اعضای هیئت رئیسه که همه‌شان نیت خیر و کمک به فوتبال دارند، شرکت خواهند کرد.