پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

واگذاری 108 واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
واگذاری 108 واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران

در مراسمی بصورت همزمان در سراسر کشور، 108 واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران واگذار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در شانزدهمین جلسه شواری عالی مسکن که آیین واگذاری بیش از 33 هزار مسکن مددجویی به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان تهران از این تعداد 108 واحد است که برای خانواده‌های تحت حمایت خریداری شده است.

وی افزود: در همین راستا به صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به خانواده تحت حمایت استان تهران در صباشهر تحویل داده شد.

پرپنچی ادامه داد: برای این تعداد واحد بالغ بر 12 میلیارد و 868 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 6 میلیارد و 141 میلیون تومان به صورت معوض برای خریداری این تعداد مسکن به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به زیربنای 60 تا 80 متری واحد‌های مسکونی، ادامه داد: این واحد‌ها با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، راه و شهرسازی، خیران و کمک‌های بلاعوض و معوض کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده است.

وی گفت: در صورت مساعدت بنیاد مسکن و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه در صورت تامین زمین مورد نیاز مددجویان متقاضی، با ارائه وام‌های قرض الحسنه و صدور مجوز‌های لازم، می‌توانیم درخصوص احداث و خرید واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت اقدام کنیم.

گفتنی است؛ به صورت همزمان در سراسر کشور بیش از 33هزار مسکن مددجویی با حضور رئیس جمهور واگذار شد که از این تعداد، 108 واحد با مشارکت خیران، خریداری و به مددجویان استان تهران واگذار شده است. همچنین در سال 1402 برای 1387 خانواده تحت حمایت واحد مسکونی نیز تعمیر و بازسازی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون