یک‌شنبه 15 مهر 1403

واگن های بالای 50 سال از رده خارج می شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
واگن های بالای 50 سال از رده خارج می شوند

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم ورود 558 دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور با بیان اینکه پیگیری های که شهید رئیسی در حوزه ریلی داشتند صنعت ریلی برای ادامه راه امیدوار می کرد گفت: بودجه راه آهن را با تلاش های صورت گرفته ظرفیت و تخصیص را از سازمان برنامه و بودجه دوبرابر کرده ایم.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم از باتلاق های سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه را افزایش داده ایم.

صالحی گفت: عدم بهسازی عدم انباشت در حوزه خط و ریل به حدود 70 همت می رسید که ما تمامی تلاش خود را برای جبران این عقب ماندگی به کار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه رشد 34 درصدی در حوزه ترانزیت داشته ایم گفت: یک جهش بزرگ در حوزه حمل ونقل بین الملی داشته ایم به طوری که میزان ترانزیت ما به بیش از 2میلیون تن رسید که نوید بخش یک ترانزیت خوب بوده است.

او گفت: در این دولت کریدورهای جدید راه اندازی شد و برای اولین بار در تاریخ ایران از مسیر روسیه هم بار ترانزیت کرده ایم و هم برای اولین بار کود پتاس را حمل کرده ایم.

صالحی افزود: در دوره های گذشته چندین کریدور را از دست دادیم اما در دولت سیزدهم کریدور های جدیدی را ایجاد کرده ایم.

صالحی افزود: 300 کیلومتر احداث خط جدید و خط دوم احداث شد و خطوط تجاری و صنعتی را به 166 کیلومتر رساندیم.

وی افزود: مجموع خطوط ریلی بهره برداری شده در راه آهن به بیش از 850 کیلومتر می رسد و 558 دستگاه ناوگان جدید را به بخش حمل‌ونقلی خود اضافه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این دولت با تسهیل در تبصره 18 و ماده 12 4هزار واگن باری نو به شبکه حمل ونقل ریلی وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 2برابر شده و 104 درصد رشد در بخش واگن باری داشته است.

او گفت: بخش زیادی از واگن‌های فرسوده را از رده خارج می کنیم و به زودی آیین نامه برای واگن های با عمر بالای 50 سال در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی