چهارشنبه 18 مهر 1403

وجود 89 هزار بیمه‌شده اصلی و بیمه 3 هزار تبعه خارجی در پاکدشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وجود 89 هزار بیمه‌شده اصلی و بیمه 3 هزار تبعه خارجی در پاکدشت

تهران - ایرنا - رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان پاکدشت گفت: 89 هزار بیمه شده اصلی در پاکدشت حضور دارند که این تعداد با توجه به بیمه‌شدگان تحت تکفل بیمه شده اصلی، و نیز بیمه بیش از 3 هزار اتباع خارجی، این شهرستان را به یکی از مهمترین مناطق بیمه‌ای استان تهران تبدیل کرده‌است.

«اصغر بندی» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 89 هزار بیمه شده اصلی در شهرستان پاکدشت حضور دارند که از این تعداد، حدود 61 هزار نفر بیمه شده اجباری، حدود 13 هزار نفر مستمری بگیر و 16 هزار نفر بیمه شده خاص شامل اختیاری، حرف مشاغل، قالیبافی و کارگران ساختمانی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 217 نفر از اتباع خارجی نیز در پاکدشت بیمه شده‌اند.

وی تعداد کارگاه‌های فعال در شهرستان پاکدشت را 6 هزار و 600 کارگاه اعلام کرد و افزود: به منظور انجام خدمات غیرحضوری، 99 درصد کارفرمایان اطلاعات خود را بصورت مکانیزه برای تأمین اجتماعی ارسال می‌کنند که این امر موجب کاهش بار مراجعات کارفرمایان به سازمان شده است.

بندی از ضریب پشتیبانی بالای اداره تأمین اجتماعی شهرستان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: افزایش ارائه خدمات، به دنبال خود مراجعات، حضوری زیادی را هم در پی دارد که بر اساس پیش‌بینی اجرای طرح تحول دیجیتال، انجام 70 درصد از خدمات تأمین اجتماعی تا بهمن ماه امسال، هدف گذاری و اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح موسوم به 3070، هر هفته تعدادی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و تا پایان بهمن ماه امسال، تعداد خدمات غیرحضوری به 30 طرح رسیده و بیش از 70 میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی حذف شود.

رئیس اداره تأمین اجتماعی گفت: شعبه پاکدشت جز شعب تیپ یک گروه دو است که در بین شهرستان‌های استان تهران یکی از بزرگترین و پر مراجعه‌ترین شعبات بوده و روزانه به طور متوسط بین هزار تا هزار و 200 نفر به این شعبه مراجعه می‌کنند.

بندی با اشاره به اینکه میانگین ضریب پشتیبانی بیمه شدگان در کشور نزدیک به 5 است، افزود: با توجه به استقرار شهرک‌های صنعتی موجود در شهرستان، ضریب پشتیبانی تعداد بیمه شده‌های شهرستان 6.7 است که نسبت به میانگین کشوری و دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است.

وی به استفاده از خدمات غیر حضوری تاکید کرد و گفت: هر چه بیمه‌شدگان از خدمات غیر حضوری و سامانه تأمین اجتماعیی، استفاده بیشتر داشته باشند، سازمان نیز ترغیب می‌شود که سامانه را فعال‌تر و خدمات غیرحضوری بیشتر و مناسب‌تری به بیمه شدگان ارائه دهد.

وی اظهار کرد: در میان انواع طرح‌های غیر حضوری، پرداخت هزینه ازدواج از استقبال خوبی برخوردار است.

رئیس تأمین اجتماعی پاکدشت تصریح کرد: به کارفرمایان توصیه می‌شود که حق بیمه هر ماه را تا پایان ماه بعد ارسال کنند تا فرد بیمه شده به راحتی از یک ماه خدمات تأمین اجتماعی استفاده کرده و اگر مشکلی نیاز به بررسی داشته باشد، بتوان در زمان مراجعه کمتر افراد، این مشکلات رفع شود ولی اکثر کارفرمایان حق بیمه خود را در آخرین مهلت ارسال می‌کنند.

وی تعداد بیمه بیکاری صادر شده را هزار و 590 نفر اعلام کرد و افزود: شعبه پاکدشت به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی و شرایط موجود در شهرستان ظرفیت افزایش بیمه شده را دارد ولی با توجه به شرایط کرونا، افزایش محسوسی در تعداد بیمه شدگان ایجاد نشده است.

بندی گفت: از ابتدای امسال ارائه خدمات و تعهدات بعد از بیکاری، دو برابر شده‌است.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی دارای انواع بیمه‌ها شامل بیمه اختیاری، کارفرمایان، اجباری، بیکاری، بازنشستگی، تکمیلی و خویش فرما است که افراد می‌توانند با بیمه کردن خود از خدمات آنها بهره ببرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه خدمات غیر حضوری به جامعه تحت پوشش، سامانه eservices.tamin.ir را راه اندازی کرده که تمامی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان می‌توانند از این سامانه، خدمات بیمه را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*