پنج‌شنبه 12 مهر 1403

وحدت امت اسلامی از مهمترین مبانی راهبردی امام راحل بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وحدت امت اسلامی از مهمترین مبانی راهبردی امام راحل بود

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان گفت که تقریب و وحدت میان امت اسلامی یکی از مبانی مهم راهبردی و استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) بود که با اندیشه‌های ناب خود برای تحقق این مفهوم آرمانی، کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کردند.

حجت الاسلام جلال عراقی روز چهارشنبه اظهار داشت: فعال شدن نقش سازمان کنفرانس اسلامی و گسترش ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تشکل‌هایی مانند سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و نظایر آن از جمله تلاش‌های امام راحل برای وحدت میان کشورهای اسلامی بود.

وی اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی از همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی به مساله تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی تاکید داشتند و توجه به این مساله را یکی از برنامه‌های اصلی انقلاب برشمرده و اعلام کردند که وحدت و پرهیز از تفرقه مورد تاکید اسلام است.

وی گفت: امام راحل به عنوان یک شخصیت بزرگ، دوراندیش و متفکر از اهمیت بسیاری در جهان اسلام برخوردار است و نهضتی بی نظیر را در عالم پایه افکند که در تاریخ جاودانه مانده است.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان همچنین با مهم دانستن یوم‌الله 15 خرداد 42 افزود: این قیام سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار و طاغوت و به ثمر نشستن اراده ملت بزرگ ایران و نیز آغازگر تحولات و دگرگونی‌های شگفت آوری شد که به حق می‌توان آنرا یوم‌الله دانست.

دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان از 2 سال پیش برای تحصیل رایگان طلاب شیعه و اهل سنت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، علوم قرآن و حدیت، فلسفه و عرفان اسلامی و فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی در گنبدکاوس راه اندازی شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*