یک‌شنبه 27 خرداد 1403

وداع باشکوه مردم مشهد با رئیس جمهور شهید / در حال به روزرسانی

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
وداع باشکوه مردم مشهد با رئیس جمهور شهید / در حال به روزرسانی

مردمان مشهد در استقبال و میزبانی از پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، با حضور میلیونی خود یکی از تاریخی‌ترین آیین‌های تشییع را در تاریخ ایران اسلامی به نمایش گذاشتند تا روز بدرقه خادم‌الرضا (ع) در شهر نور را، در سوم خردادماه 1403، در تاریخ به عنوان برگی زرین از قدرشناسی خود از خدمتگزاران و محروم‌نوازان ماندگار کنند.

به گزارش ایرنا، مهمان‌نوازی در شهر امام مهربانی ها، صبغه دیرینی دارد و این بار مردم این کلانشهر شهدای راه خدمت را که در راس آنها سید محرومان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار دارد، میزبانی می‌کنند.

جمعیت میلیونی حاضر در آیین تشییع پیکر شهید خدمت که از ساعت ها قبل در مسیر اعلام شده در میدان 15 خرداد تا میدان بیت المقدس مشهد حضور دارند، با اشک دلتنگی و آه حسرت پیکر آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور فقید کشورمان، شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و نیز سردار شهید سیدمهدی موسوی، رییس تیم حفاظت رییس جمهوری را در مسیر تعیین شده تا حرم مطهر رضوی مشایعت می‌کنند.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و شیرخوار در این آیین با حضور خود از مشهد و شهرهای دیگر استان و کشور پیکر خادم الرضا (علیه‌السلام) را تا آغوش امام مهربانی ها همراهی می کنند و با ذکر "آمدم ای شاه پناهم بده" بار دیگر عرض ارادت و خلوص را به نمایش می‌گذارند و عرض ارادت می‌کنند.

مشهدی ها اعم از زائر و مجاور، امروز در این آیین بدرقه سنگ تمام گذاشته و حضوری حماسی را در تاریخ مشهدالرضا به یادگار گذاشتند.

از حوالی ساعت 12 ظهر در حالی که آفتاب به میانه آسمان رسیده بود، سرتاسر خیابان امام رضا (علیه‌السلام) لبریز از حضور جمعیت عاشقانی بود که با چشم های گریان به صف انتظار می کشیدند و تا لحظه آغاز آیین تشییع، گویی دیگر کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به خیابان امام رضا (علیه‌السلام) دیگر جایی برای جادادن جمعیت بیشتر را ندارند، اما همچنان بر شمار حاضران در این مراسم افزوده می‌شود.

پرچم‌های سبز با ذکر «یارضا (علیه‌السلام)» با تصاویری از شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی در دستان میلیون ها شرکت کننده، زیباترین هم‌نشینی خادم و مخدوم را به نمایش گذاشته است.

دسته‌های عزاداری تا قبل از آغاز مراسم در هر گوشه خیابان امام رضا (علیه‌السلام) برپا بود و هر کدام از مداحان با نوایی محزون و اندوه فراوان، اوج دل شکستگی جمع را فریاد می زنند؛ مردم در غم فراق خادم مخلص خود بر سر و سینه می‌زدند، اشک حسرت می‌باریدند و از کودک و پیر، مرد و زن، همگی با هر ظاهر و هر عقیده ای به استقبال پیکر سید محرومان شتافته اند.

مشهد، امروز محشر است، موج مخلصان و ارادتمندان به خادم ملت و یار رهبر، ارادت بی پایان خود را با حضورشان در لنز دوربین‌های عکاسان و فیلمبرداران برای همیشه تاریخ ماندگار کردند.