شنبه 14 مهر 1403

ورزش نباید به صورت مطلق تعطیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ورزش نباید به صورت مطلق تعطیل شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی باشگاه ها و اماکن ورزشی نباید ورزش به صورت مطلق تعطیل شود چرا که به موازات آن سلامت مردم به صورت جدی با خطر مواجه خواهد شد.

علی خلیلی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز، ورزش به یکی از شئون ضروری زندگی در راستای ایجاد و تقویت سلامت، شادابی و پویایی درجامعه تبدیل شده است اما فعالیت اماکن و باشگاه های ورزشی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که جان افراد را در معرض تهدید و خطر قرار داده است به حالت تعطیل در آمده اند.

وی بر پیگیری، بسترسازی و تدوین برنامه های این اداره کل برای انجام ورزش در خانه به صورت تمرینات ورزش همگانی و حتی قهرمانی، تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از تجربیات ارزشمند این دوران، ورود جدی‌تر به فضای مجازی برای ارایه آموزش ها، تمرینات و مسابقات ورزشی است که امکان استفاده گسترده در جای جای استان را فراهم کرده است.

خلیلی، با بیان اینکه فعالیت اصناف و دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی در این روزهای کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته اند و اداره کل ورزش و جوانان نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: در سال جاری غالب فعالیت ها در سطح مجازی صورت گرفته و سعی بر این است که با جذب مردم به این برنامه ها، فعالیت های بدنی افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه این اداره کل در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در دوران شیوع ویروس کرونا از پیشگامان و پیشتازان کشور بوده است گفت: در رزمایش بزرگ کمک مومنانه، همت جوانانه، جوانان و ورزشکاران پای کار بودند و در این عرصه نیز افتخار آفرین شدند.

خلیلی با اشاره به اینکه حجم بالای کمک های اداره کل، ادارات شهرستانی، هیئت ها و سمن های ورزشی به اقشار آسیب پذیر در این دوران نشان از روحیه و منش پهلوانانه آن ها در یاری رسانی است افزود: تبدیل تهدیدها به فرصت ها، همواره کارگشا بوده و موجب کسب تجربیات جدید و موفقیت ها و پیشرفت های مختلف شده است.

*س_برچسب‌ها_س*