سه‌شنبه 10 مهر 1403

ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه جدید به استان زنجان، گفت: این سامانه همراه بارش باران و رگبار محلی و رعدوبرق خواهد شد و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان طارم نیز وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موجرسا; با اشاره به ورود سامانه جدید به استان زنجان، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران و رگبار محلی و رعدوبرق خواهد شد و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان طارم نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه از ظهر امروز در استان زنجان فعال می‌شود، ابراز کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به منطقه اثر این سامانه، تصریح کرد: این سامانه شهرستان‌های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه و طارم را تحت اثر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این سامانه ممکن است به کشاورزان و محصولات و تأسیسات کشاورزی آسیب بزند، توصیه کرد: کشاورزان محافظت از ماشین‌آلات، تأسیسات کشاورزی، انبارها و به‌ویژه گلخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

صرفی با بیان اینکه عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند، افزود: دام‌ها از محل‌های مستهلک به مکان‌ها امن انتقال پیدا کند و تنظیم و کنترل استخرهای پرورش ماهی در دستور کار پرورش‌دهندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان احتیاط لازم را در سم‌پاشی و محلول‌پاشی‌ها را داشته باشند، ادامه داد: همچنین عایق‌بندی و محافظت از کندوها در دستور کار زنبورداران قرار گیرد.

انتهای پیام /