یک‌شنبه 27 خرداد 1403

وزارت دفاع بیانیه صادر کرد + جزئیات

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
وزارت دفاع بیانیه صادر کرد + جزئیات

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن سال روز آزادسازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

به روایت فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

خرمشهر را خدا آزاد کرد. امام خمینی (ره) سوم خرداد سند مقاومت و ایستادگی ملت سلحشور ایران در برابر زیاده خواهی دشمن و فراتر از آن نظام سلطه بود، این روز که در تقویم رسمی کشور به عنوان "روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی" به ثبت رسیده، یادآور شجاعت و از خودگذشتگی بزرگ مردانی است که عاشقانه به ندای پیر و مراد خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و یکی از به یادماندنی ترین قاب های تاریخ معاصر را به تصویر کشیدند و این حماسه بزرگ را به نماد مقاومت و پیروزی در برابر دشمن تبدیل کردند، دشمن تا دندان مسلحی که خرمشهر عزیز را به اشغال خود در آورده بود و در نهایت بدون هیچ دستاوردی، ذلیلانه مجبور به ترک خاک مقدس کشورمان شد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر نیروهای مردمی و آحاد ملت انقلابی و شهید پرور در قالب ید واحده با یکدیگر هم پیمان شدند که نگذارند حتی یک وجب از خاک مقدس این کشور اسلامی، تحت اشغال دشمن بعثی باشد و این گونه بود که با رشادت و جانفشانی، چنین فتح بزرگی را رقم زدند و با اقتدار کامل نشان دادند که هرگز اجازه نمی دهند که عزت و استقلال کشور عزیزمان با دستان آلوده دشمن خدشه دار شود.

پیروزی فرزندان غیور ایران اسلامی در این حماسه الهی و با شکوه، جبهه کفر و نظام استکبار جهانی را به زانو در آورد و باعث انفعال و استیصال آنان گردید. این دست برتر که با فرماندهی داهیانه و هوشمندانه‌ای همراه بود به عنوان نوآوری در عرصه دانش نظامی، افق جدیدی را در تاریخ جنگ های کلاسیک آشکار ساخت.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این روز و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و جانبازان دفاع مقدس بار دیگر با آرمان های والای امام راحل (ره) تجدید میثاق نموده و دوام توفیقات روز افزون رزمندگان اسلام را در سایه عنایات حضرت امام عصر (ارواحنا له الفدا) و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند بزرگ مسئلت می نماید.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910457