شنبه 15 اردیبهشت 1403

وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

«اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد است برای تعبیه سامانه املاک و اسکان برخی نهادها همکاری نمی‌کنند و دچار ترک فعل شدند باید آن‌ها را به نهادهای مربوط معرفی کند و در این مسئله مجلس نیز می‌تواند از بعد نظارتی وارد شود.»

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفت‌وگو با الف درخصوص ضرورت عرضه خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آنها، گفت: ما یقین داریم که صدها هزار مسکن خالی وجود دارد و چنانچه قانون لازم‌الاجرای مالیات بر خانه‌های خالی به اجرا دربیاید در عرضه بسیاری از خانه های قابل سکونت تاثیر گذار است.

وی با اشاره به تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای عرضه مسکن، افزود: وزارت راه و شهرسازی در راستای شناسایی خانه‌های خالی و اجرای قانون مصوب مجلس مکلف به تهیه سامانه‌ای برای ساماندهی اطلاعات برای تسهیل در شناسایی این خانه‌ها شده که اگر برای تکمیل آن نهاد مربوطی همکاری نکرد باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی و با آنها برخورد صورت گیرد.

رضوانی تاکید کرد: اگر مجریان از اجرای این قانون طفره بروند درواقع تخطی کردند و بهانه‌هایی مثل عدم تکمیل سامانه‌های الکترونیکی به علت همکاری نکردن احتمالی دستگاه‌ها به نظرم قابل قبول نیست چون دولت باید همکاری برای این مسئله را از هر طریقی جلب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت فعال شدن سامانه املاک و اسکان، گفت: سامانه املاک و اسکان درصورت فعالیت می‌تواند اهرم اصلی اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی شود و سهم عمده‌ای در عرضه مسکن خواهد داشت و به گشایش بزرگی منتهی خواهد شد. اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد است برای تعبیه این سامانه برخی نهادها همکاری نمی‌کنند و دچار ترک فعل شدند باید آن‌ها را به نهادهای مربوط معرفی کند و در این مسئله مجلس نیز می‌تواند از بعد نظارتی وارد شود.

وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است 2