دوشنبه 2 مهر 1403

وزیر ارشاد: "حکیم نظامی" برای همگرایی است و نه واگرایی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وزیر ارشاد: "حکیم نظامی" برای همگرایی است و نه واگرایی

وزیر ارشاد در مراسم پاسداشت حیکم نظامی گفت: ایران در حوزه تمدنی، با خط‌کشی و مرزهای جغرافیایی از هم جدا نمی‌شود، حکیم نظامی یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزار تسنیم، آیین بزرگداشت حکیم نظامی عصر امروز جمعه 20 اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، برخی از سفیران و نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی مقیم تهران، اعضای مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد.

محمود شالویی، رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در ابتدای این مراسم که هم‌اکنون درحال برگزاری است، ضمن اشاره به تاکید و توجه ویژه وزیر ارشاد به بزرگداشت نظامی گفت: بزرگداشت حکیم نظامی از نیمه اسفند در آستان قدس رضوی آغاز شد و پس از آن در شهرهای مختلف مراسم و همایش‌های مختلفی برگزار شد.

وی از برافراشته شدن پرچم حکیم نظامی در تمام نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور از امروز 20 اسفند در کنار پرچم ایران خبر داد و گفت: در برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه، دانشگاه‌های مختلف و بسیاری از سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان این مطلب که حکیم نظامی برای همگرایی است و نه واگرایی گفت: مفاخر بزرگ ایرانی هرکدام سرمایه‌ای بزرگ برای حوزه هویتی ما در عصر حاضر هستند و ما چه خوشبخت هستیم که حکمای اندیشمند در سراسر تاریخ پرشکوه ایران‌زمین فراوان‌اند.

وی ادامه داد: ایران در حوزه تمدنی، با خط‌کشی و مرزهای جغرافیایی از هم جدا نمی‌شود، حکیم نظامی یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند.

وزیر ارشاد گفت: از ابتدای دولت، یکی از برنامه‌ها توجه به مفاخر بوده است. امروز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در کنار هم برای برگزاری این پاسداشت تلاش کرده‌اند، برگزاری این مراسم نشان‌دهنده قدرت و همگرایی است، ما بنا داریم هرازچندگاهی یکی از حکمای ایران‌زمین را در چنین همایش‌هایی ارج نهیم.

در این مراسم از مجسمه حکیم نظامی که توسط نادر قشقایی طراحی و اجرا شده بود، رونمایی شد.

دریافت 414 اثر در جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی در تفرش آیت‌الله رئیسی: شعر نظامی کانون تولید فضیلت، معنویت و عدالت است