جمعه 4 آبان 1403

وزیر ارشاد: مشکل بیمه هنرمندان برطرف می‌شود / افتتاح تالار مرکزی سنندج تا پایان دولت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وزیر ارشاد: مشکل بیمه هنرمندان برطرف می‌شود / افتتاح تالار مرکزی سنندج تا پایان دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دولت مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان را شنیده و مشکل بیمه آنان را برطرف می‌کنیم.

- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در بازدید از نگارخانه این شهر اظهار داشت: شنیدن دغدغه‌های هنرمندان را وظیفه خود دانسته و با تمام وجود از آنان حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سنندج قول مساعدت داد و گفت: با هماهنگی استاندار این مطالبه را بررسی کرده و حمایت لازم خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وعده رفع مشکل بیمه خبرنگاران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر خبر داد و تصریح کرد: مشکل این عزیزان را از طریق صندوق هنر برطرف کرده و دستورات لازم را خواهم داد.

وی به هنرمندان خوشنویسی و فعالان این عرصه در استان کردستان عنوان کرد: می‌توانیم آثار و تولیدات دینی و قرآنی را در نمایشگاه مکه و مدینه در معرض دید علاقمندان بگذاریم و حمایت خواهیم کرد.

اسماعیلی بیان کرد: از زحمات همه فعالان این عرصه و این آثار ارزشمند که مایه مباهات و افتخار است، تشکر می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز اظهار کرد: نگارخانه هنر سنندج 25 اسفندماه سال 1401 پس از گذشت چندین سال با حضور استاندار کردستان و مسئولان استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علی‌اصغر دریایی گفت: برای تغییرات اساسی و نوسازی همه بخش‌های این محل 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود: نگارخانه و گالری هنر سنندج به مساحت 210 متر و با گنجانیش 39 تابلو در بهترین و پر رفت و آمدترین نقطه و مشرف بر پیاده راه فردوسی این شهر، محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری و فعالیت‌های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل ارشاد استان کردستان خاطر نشان کرد: از زمان بهره‌برداری باعث ایجاد رضایتمندی و خوشحالی و درآمدزایی بیش از پیش و معرفی آثار هنرمندان مغفول مانده این دیار شده است.

‌تالار مرکزی سنندج را تا قبل از دولت به بهره‌برداری می‌رسانیم

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیش‌ازظهر امروز در بازدید از پروژه تالار مرکزی این شهر اظهار داشت: خوشبختانه در بازدیدی که دو سال قبل از این پروژه داشتم، اکنون شاهد تحول و اقدامات خوبی در طول این مدت نسبت به 18 سال قبل‌تر هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که چه خبر خوشی برای اصحاب فرهنگ و هنر و اتمام این پروژه نیمه‌تمام دارید، گفت: از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور، 200 میلیارد تومان برای اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه اختصاص دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این قول و وعده را به مردم و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان کردستان خواهیم داد که تا پایان از این دولت، این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم با توجه به اینکه از این قول‌ها در دولت‌های مختلف زیاد داده شده، آیا مطمئن هستید که این وعده اجرایی می‌شود، افزود: این قول را خواهیم داد، شایدم زودتر از پایان دولت به اتمام و بهره‌برداری برسانیم. ما هر قولی داده‌ایم عملی کرده‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: از استاندار و مسئولان استانی انتظار می‌رود که پیگیری‌های لازم را انجام داده تا هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تسنیم؛ پروژه تالار مرکزی سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان کردستان است که در سال 1338 به‌عنوان تالار فرهنگ به بهره‌برداری رسید اما در سال 1382 با هدف ساخت تالار بزرگ و مدرن‌تر و توسعه این امکان فرهنگی در خیابان امام (ره) سنندج تخریب و اکنون پس از گذشت 20 سال همچنان تکمیل نشده است.

وزیر ارشاد 17 آبان ماه سال 1400 در نخستین سفر خود به کردستان، قول مساعدت و دستور تخصیص اعتبار به پروژه نیمه‌تمام تالار مرکزی سنندج را صادر کرد اما به گفته مسئولان استانی 40 تا 50 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان وجود داشته که تکمیل این تالار نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است.