یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

وزیر ورزش روسیه با سجادی دیدار کرد / بازی تدارکاتی ایران و روسیه در فروردین

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وزیر ورزش روسیه با سجادی دیدار کرد / بازی تدارکاتی ایران و روسیه در فروردین

«الگ ماتیستین»، وزیر ورزش روسیه امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان ایران با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«الگ ماتیستین»، وزیر ورزش روسیه امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان ایران با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد. الگ ماتیستین، وزیر ورزش روسیه در این دیدار با ابراز خوشحالی به خاطر حضورش در ایران اظهارکرد: در رویدادها و رشته‌های مختلف همیشه کشور ایران همکاری لازم را با روسیه داشته است. همکاری تنگاتنگی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد. ورزش به عنوان یک حوزه پراهمیت برای سیاست داخلی و خارجی برای ما محسوب می‌شود.

وزیر ورزش روسیه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور ایران و روسیه در حوزه ورزش به امضا رسید، خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه رابطه دو کشور را بیشتر از قبل پررنگ خواهد کرد.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی که ورزش روسیه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد ورزش به یک ابزار تبدیل شده که ما از این ابزار دیپلماتیک برای ارتباط هرچه بیشتر با ایران بهره خواهیم گرفت.

الگ ماتیستین اظهار کرد: سال دیگر یک رویداد عظیم به نام «بازی‌های آینده» به میزبانی کشور روسیه برگزار می‌شود که انتظار داریم ایران حضور چشم‌گیری در این مسابقات داشته باشد. این مسابقات ترکیبی از ورزش دیجیتال و ورزش واقعی است.

وی ادامه داد: بدون شک با تیم قوی که در وزارت ورزش ایران وجود دارد، می‌توانیم به همه اهداف در تفاهم‌نامه و برنامه‌هایی که در دست داریم برسیم. قطعا پیشنهاد همکاری ایران را به همه فدراسیون‌های روسیه ارائه خواهیم کرد.

وزیر ورزش روسیه گفت: در کشور ما توجه ویژه‌ای به ورزش پارالمپیک نیز می‌شود و ما آماده هستیم در این حوزه نیز همکاری مشترکی با کشور ایران داشته باشیم. همچنین از همکاری با ایران در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه ساخت و سازها استقبال می‌کنیم و از شرکت‌های روسی می‌خواهیم که در این راستا با ایران همکاری داشته باشند.

وی افزود: پیشنهاد ایران را درجهت تاسیس ورزش زورخانه‌ای در روسیه به فدراسیون کشتی ارائه خواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال