جمعه 28 اردیبهشت 1403

وزیر پیشنهادی چه برنامه ای برای حراست جنگل ها دارد؟

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علیرضا پاک‌فطرت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 30 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی در دنیا موضوع مهمی است و باید امنیت غذایی به بهترین شکل تأمین شود که سوال ما این است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چگونه می‌خواهد در این عرصه تحول ایجاد کند؟

وی بیان کرد: باید مدیران تحول ایجاد کنند و سوالم از نیکبخت آن است که چه نقاط ضعفی در وزارت جهاد کشاورزی می‌بیند و چه طور می‌خواهد آن را برطرف کند؟ آقای نیکبخت! برنامه شما برای حفظ جنگل‌ها چیست؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 25 درصد اقتصاد در اختیار بخش تعاونی باشد که الان چهار درصد است. با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در تعاون روستایی مسئولیت داشته است باید پاسخ دهد که چه برنامه‌ای برای تقویت تعاونی روستایی دارد؟

پاک فطرت تاکید کرد: بیش از دو میلیون هکتار جنگل در جنوب کشور وجود دارد که در حال از بین رفتن است و نیکبخت باید بگوید چه برنامه‌ای برای حراست از جنگل‌ها دارد. 80 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و وزیر پیشنهادی باید برنامه خود برای مقابله با این وضعیت را اعلام کند.