جمعه 31 فروردین 1403

وزیر کشور درباره کارت های مرزنشینی چه گفت

وب‌گاه منیبان مشاهده در مرجع
وزیر کشور درباره کارت های مرزنشینی چه گفت

وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی سرو در مرز ایران و ترکیه گفت: اشتغال مرزنشینان مورد توجه دولت است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، احمد وحیدی صبح جمعه در ادامه سفر استانی هیات دولت، به همراه رئیس جمهوری وارد ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی شد.

وی در ادامه برنامه های این سفر، از پایانه مرزی سرو بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: در معیت رئیس جمهوری محترم برای بررسی مسایل استان و مصوباتی که مطرح بوده است به آذربایجان غربی سفر کرده ایم.

وزیر کشور افزود: این استان از ظرفیت های بسیار ارزشمند و خوبی برخوردار است و تنها استانی است که با سه کشور، مرز مشترک دارد که مرز سرو، یکی از آنهاست.

وحیدی ادامه داد: پایانه مرزی سرو ظرفیت خوبی دارد اما می تواند به سه برابر این ظرفیت افزایش یابد و باید برای توسعه آن تلاش شود.

وزیر کشور اضافه کرد: مساله دیگر انتظار مرزنشینان عزیز برای بهره‌مندی از مواهب حضورشان در مرز است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وحیدی اظهار کرد: جاده مرزی خوبی در حال حاضر وجود دارد اما ممکن است در برخی نقاط، نیازمند تعمیراتی باشد تا مردم مرزنشین برای استفاده از این جاده رضایت داشته باشند.

وی درباره کارت های مرزنشینی و اشتغال آنها هم گفت: اقتصاد و‌معیشت مرزنشینان همواره مورد توجه دولت است و تقویت خواهد شد.

وزیر کشور درباره سهم دهیاری ها هم اظهار کرد: به طور کلی سهم سرانه دهیاری‌ها افزایش یافته است که امیدواریم وضعیت دهیاری‌ها بهبود یابد.