چهارشنبه 4 مهر 1403

وضعیت شیوع آنفولانزا در مدارس ایلام حاد نیست؛ ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وضعیت شیوع آنفولانزا در مدارس ایلام حاد نیست؛ ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی

آخرین پیگیری از وضعیت شیوع آنفولانزا در مدارس ایلام نشان دهنده شیوع آنفولانزا در مدارس هست ولی وضعیت آن حاد نبوده و برای جلوگیری از همه گیری باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، پاییز امسال باردیگر شاهد ورود کرونا و آنفولانزا به مدارس بودیم و بیمارستان ها دوباره شلوغ شد و باعث شد تا دوباره بحث استفاده از پروتکل های بهداشتی داغ شود.

با وجود استفاده از واکسن و و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا فروکش کرد اما با آمدن فصل پاییز دوباره آنفلوانزا شروع شد و همگام با کرونا در جامعه گسترش پیدا کرد که بار دیگر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را مطرح کرد.

این مورد در پایگاه خبری، تحلیلی ایلام بیدار مورد پیگیری قرار گرفت و در گزارش «جولان آنفولانزا کرونا در مدارس / ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه» در خصوص همه گیری آن هشدار و بر رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن تاکید شد.

با پیگیری های صورت گرفته دراین گزارش آخرین وضعیت مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت شیوع آنفولانزا در مدارس ایلام حاد نیست

"علی درویشی" مدیرکل آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اگرچه آنفولانزا در برخی مدارس سطح استان ایلام شیوع داشته ولی وضعیت آن حاد نیست و در حدود طبیعی آن در فصل پاییز است.

وی افزود: همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و دستورالعمل رعایت پروتکل های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است.

درویشی تصریح کرد: امسال بیش از 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام از خانواده ها خواست در صورت ابتلای فرزندان دانش آموز مانع مراجعه آنها به مدارس شوند.

درویشی بیان کرد: دانش آموزان بیمار در صورت عدم مراجعه به مدارس آموزش آنها توسط معلم از طریق کانال شاد و یا جبرانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام / ر

وضعیت شیوع آنفولانزا در مدارس ایلام حاد نیست؛ ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی 2