پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

وضعیت کرونا در خلخال پایدار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وضعیت کرونا در خلخال پایدار شد

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان از لحاظ آمار بیماران کرونایی وارد و ترخیص شده از بیمارستان به حد ثبات رسیده و پایدار شده است.

فریدون بابایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش نسبی ورودی بیمارستان خلخال از لحاظ بیماران مبتلا به کووید 19 ناشی از اجرای طرح غربالگری کرونای بسیج و شناسایی افراد جدید مبتلا و مشکوک به این بیماری در این 2 روز بوده و پس از آن بستری‌های کرونایی در بیمارستان کاهش یافت.

وی اظهارداشت: اجرای طرح غربالگری سردار شهید سلیمانی توسط بسیج خلخال نتایج بسیار خوبی در شناسایی بیماران و کنترل بیماری داشته و قرار است علاوه بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی، با اتخاذ برخی تصمیمات سطح سلامتی جامعه را از لحاط بیماری کرونا افزایش دهیم.

فرماندار خلخال از افزایش تشدید مقابله با کرونا و برخورد با صاحبان واحدهای صنفی بی‌توجه به رعایت موارد بهداشتی پیشگیرانه از این بیماری خبر داد و گفت: 774 مورد بازدید از واحدهای صنفی و خدماتی انجام، 79 مورد اخطار به صاحبان اماکن متخلف داده شده و 24 واحد متخلف نیز پلمب شدند.

بابایی تشریح کرد: دورهمی‌های خانوادگی، اماکن عمومی همچون شعب بانک‌ها، پیشخوان خدمات دولتی، دفتر پلیس 10+، دفاتر خدمات قضایی از جمله مراکز پرریسک و خطرساز برای شیوع بیماری کرونا است و مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن حضور یابند.

او افزود: تاکنون 6 شعبه بانک و یک دفتر پیشخوان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: با دریافت امکانات تست سریع بیماری کرونا در هفته گذشته هزار و 250 مورد تست سریع کرونا برروی افراد انجام شد که جواب آزمایش کرونای 112 نفر از این تعداد مثبت بود.

وی همچنین گفت: تجمع در آرامستان‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کمتر شده و در روستاها نیز با تشکیل تیم‌های مدیریتی آرامستان‌ها کنترل می‌شود، ضمن اینکه از ورود کاسبان دوره‌گرد به روستاها از سوی دهیاری‌ها جلوگیری می‌شود.

بابایی با بیان اینکه با استقرار ماموران پلیس راه در محورهای مواصلاتی منتهی به خلخال از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود، گفت: تاکنون از مجموع 694 دستگاه خودرو پلاک غیربومی که قصد ورود به خلخال داشتند 560 دستگاه توسط ماموران پلیس به مبداء حرکت باز گشت داده شده و 134 دستگاه خودرو نیز جریمه شد.

فرماندار خلخال با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و احتمال افزایش دورهمی‌های خانوادگی اظهارداشت: انتظار از مردم پرهیز از دورهمی و همچنین دوری از مراکز پرجمعیت است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*