جمعه 30 شهریور 1403

وقوع زلزله در 2 شهر استان خراسان رضوی / دستگاه‌های امدادی در حال آماده‌باش

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
وقوع زلزله در 2 شهر استان خراسان رضوی / دستگاه‌های امدادی در حال آماده‌باش

اقتصادنیوز: زمین‌لرزه امروز جمعه دو شهرستان کوهسرخ و تایباد را در خراسان رضوی لرزاند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا داروغه معاون فرماندار کوهسرخ با بیان اینکه امروز جمعه در ساعت 15 و 40 دقیقه و 11 ثانیه زمین‌لرزه‌ای با قدرت 3.3 ریشتر شهر ریوش را لرزاند اظهار کرد: پس از وقوع این زمین‌لرزه که در 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست بلافاصله نیروهای امدادی و ارزیاب به حال آماده‌باش درآمده و به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارتی برجای نگذاشته است، تصریح کرد: زلزله در 40 کیلومتری ریوش در حوالی شهر ریوش مابین روستاهای دهمیان شهرستان کوهسرخ و چاه‌سالار شهرستان میان‌جلگه، در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

معاون فرماندار کوهسرخ اظهار کرد: بر اساس اعلام سایت لرزه‌نگاری زمین‌لرزه در 40 کیلومتری ریوش، 45 کیلومتری عشق‌آباد و 48 کیلومتری ششتمد رخ داده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از منازل مسکونی شهرستان کوهسرخ در برابر زلزله غیر مقاوم هستند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان برای مقاوم‌سازی منازل خود به خصوص در روستاها اقدام کنند.

هم‌چنین زمین‌لرزه دیگری با بزرگی 2.6 ریشتر در امواج درونی زمین در ساعت 14 و 36 دقیقه و 50 ثانیه تایباد را نیز لرزاند. این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت 34.48 شمالی و 60.64 شرقی ثبت شده است.

بر اساس اعلام شده خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارتی برجای نگذاشته اما با این حال دستگاه‌های امدادی در حال آماده‌باش کامل هستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید