شنبه 7 مهر 1403

ویدئو | جنجال گزارش ملتهب نفیسه کوهنورد خبرنگار بی بی سی فارسی از بیروت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ویدئو | جنجال گزارش ملتهب نفیسه کوهنورد خبرنگار بی بی سی فارسی از بیروت

‌دستپاچگی نفیسه کوهنورد در این گزارش، ترس و وحشت شدید او پس از بمباران دیروز بیروت را به خوبی نشان می‌دهد. انتشار ویدیویی از لحظه حمله اسراییل به بیروت و نحوه گزارش نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شده. کوهنورد در تمامی سالیان گذشته با حضور در بسیاری از منازعات خاورمیانه، نظیر همین لبنان و یا مثلا عراق به یک خبرنگار شناخته‌شده در حوزه جنگ تبدیل شده...

انتشار ویدیویی از لحظه حمله اسراییل به بیروت و نحوه گزارش نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شده. کوهنورد در تمامی سالیان گذشته با حضور در بسیاری از منازعات خاورمیانه، نظیر همین لبنان و یا مثلا عراق به یک خبرنگار شناخته‌شده در حوزه جنگ تبدیل شده است. گزارش ملتهب او از اتفاقات دیشب، آن نگاه بهت‌زده و چشمان پرسشگرش و البته لحنی که حیرت‌زده و در عین حال غافلگیر است و همه و همه باعث شده که واکنش‌ها به ویدیوی منتشر شده از او زیاد باشد. در ویدیوی مورد بحث او را مقابل یک مدرسه در بیروت می‌بینیم که قرار بوده پناهگاه مردم لبنان حین بمباران باشد اما در نزدیکی همین مدرسه بمباران رخ داده.

ویدئوی گزارش ملتهب نفیسه کوهنورد از بیروت را در لینک زیر مشاهده کنید:

کوهنورد در جایی از گزارش رو به فردی که مشخص نیست دقیقا چه عنوانی دارد، می‌گوید: جدار صوت؟(اشاره به این که فقط دیوار صوتی بوده است؟) و در پاسخ متوجه می‌شود که این یک بمباران واقعی بوده است. این لحظات اولیه حمله اسرائیل به لبنان است و کوهنورد و دیگران باورشان نمی‌شود که چنین حمله وسیعی رخ داده است. به هر حال مدل گزارش کوهنورد با دو نوع واکنش همراه شده، عده زیادی از دوستان او در ایران و خارج از کشور، کارش را ستایش کردند و عده دیگری هم شکل واکنش او به اتفاقات دیشب را جهت‌دار توصیف کردند!

رزرو نوبت در بزرگترین و قدیمی‌ترین کلینیک خاور میانه به قیمت پارسال

ویزیت رایگان

بهت نفیسه در بیروت، فکر ایرانی‌ها را مشغول کرد

در ادامه چند واکنش را در زیر آورده‌ایم:

امید کریمی: فارغ از هر انتقادی، خبرنگاران جنگ و گزارشگران وسط میدان (هر طرف میدان نبرد) به خودی خود، باید ارج گذاشته بشن.

لیلا: طرف یه دعوا میبینه که هیچ ربطی بهش نداره تمام تن و بدنش می‌لرزه، یه سوسک میبینه صدای جیغش تا چهارتا ساختمون اونورتر میره، یه ویدئو ترسناک نمیتونه ببینه. بعد میاد به نفیسه که یکی از بزرگترین عملیاتهای نظامی تو چند صد متریش انجام شده میگه چرا نفس نفس میزنه، چرا ترسیده، چرا ناراحته!

الیوت: نمیفهمم چرا اینقدر به این فحش میدین! وسط میدون جنگه، نگران جونش هست، اصلا مشخصه که نمیدونه کجا رو موشک‌زدن، بازم داره کار خبرنگاریش رو میکنه تو اون شرایط.

آیدا: گزارش اولیه‌ی نفیسه کوهنورد از لحظات اولیه بمباران ضاحیه چقدر عجیبه. جایی صداش می‌لرزه و می‌گه صدها نفر به اینجا پناه آورده بودند، اینجا مدرسه‌ست، و همزمان انگار چشمانش داره به دنبال مدرکی، شاهدی، و واقعیتی می‌گرده که بتونه گزارش دقیق بده.

شیما: نفیسه کوهنورد، همزمان با شروع حمله اسرائیل به بیروت اطلاع‌رسانی کرده و حالا به او می‌تازند و مسخره می‌کنند؛ خجالت‌آور است. به جای تقدیر از حضور خبرنگار در میدان خطر و تعهد به اطلاع‌رسانی! به امید سلامت او و همه خبرنگارانی که در میدان‌های بحران هستند

--> هم اکنون دیگران می خوانند
ویدئو | جنجال گزارش ملتهب نفیسه کوهنورد خبرنگار بی بی سی فارسی از بیروت 2