دوشنبه 16 مهر 1403

و حالا دهمین سکانس استقلال و الریان؛ آبی‌ها به دنبال فرار از عدد 6

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
و حالا دهمین سکانس استقلال و الریان؛ آبی‌ها به دنبال فرار از عدد 6

تهران - ایرنا - استقلال و الریان برای دهمین بار به مصاف هم خواهند رفت؛ آبی‌های پایتخت پیش از این به 6 برد در برابر حریف خود رسیده‌اند.

استقلال در چارچوب مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه باید در قطر به مصاف تیم الریان قطر برود و برای حضور در مرحله گروهی با این تیم ریشه‌دار پیکار داشته باشد.

این دهمین پیکار استقلال و الریان در طول تاریخ خواهد بود. با برگزاری بازی روز سه شنبه تعداد تقابل‌های این 2 تیم به عدد 10 می‌رسد و تنها الهلال عربستان خواهد بود که بیش از این نماینده قطر مقابل آبی‌پوشان تهرانی مصاف داشته است.

در 9 بازی قبلی کفه ترازو به طرز محسوسی به سمت نماینده ایران سنگینی می‌کند. استقلال در این 9 دیدار به 6 برد، 2 تساوی و یک شکست رسیده است. 19 گل توسط استقلال زده شده و در سوی مقابل الریان تنها هشت بار توانسته دروازه تیم تهرانی را باز کند.

این 2 تیم یک بار در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیای فصل 1991-92 به دیدار یکدیگر رفتند که آبی‌پوشان با گل‌های عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند اما در فینال به الهلال عربستان باختند. پس از آن هشت بار این 2 تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی هم قرار گرفتند. تنها برد الریان به سال 2014 برمی‌گردد که با تک گل اوچه از سد استقلال گذشتند. آبی‌ها در قطر نیز 2 برد و 2 تساوی به دست آورده‌اند.

آخرین برد استقلال نیز در قطر مقابل الریان به سال 2012 برمی‌گردد که تک گل گوران یرکوویچ در دقیقه 91 باعث پیروزی استقلال شد. در آخرین تقابل 2 تیم نیز در سال 2018 استقلال در ورزشگاه آزادی با گل‌های سرور جپاروف و وریا غفوری به پیروزی دست پیدا کرد. وریا تنها گلزن استقلال است که در حال حاضر نیز فرصت گلزنی نیز به الریان را دارد.

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال سابقه زدن یک گل به الریان را دارد اما بهترین گلزن در تقابل‌های این 2 تیم آرش برهانی است که چهار بار موفق به گلزنی شده است. در سوی مقابل رودریگو تاباتای کهنه‌کار 2 مرتبه به استقلال گل زده و یک بار نیز به اشتباه دروازه خودی را باز کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*